relaxed rijden

Rosinfield

† In Memoriam
Zit nu net over de 1000 km en de auto gaat me steeds beter bevallen. Wat me wel (aangenaam) verrast is dat hij echt uitnodigt tot relaxed rijden door het lage toerental en het comfort. Beetje hetzelfde idee als wat ik ooit met mijn enige diesel had. Begin er steeds meer van te genieten. Parkeren gaat nu ook al lekker soepel.
 

CaseyBasey

Actief lid
Het uitnodigen tot relaxed rijden heb ik altijd gehad in automaten, ongeacht de auto. Ben eigenlijk wel benieuwd of ik dat ook zou hebben in een handgeschakelde Yeti.

*** edit ***

Ik herinner me nu dat ik tijdens de proefrit met een handgeschakelde Yeti ik wel meer de neiging had tot uitproberen. Iets langer doortrekken dan nodig, gaspedaal wat dieper intrappen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en dat gaat nu niet, tenzij je het bewust activeert dmv S-stand of handmatig selecteren.
Je kunt natuurlijk wel meer/minder gas geven en dat is denk ik juist wat het relaxte behelst, althans voor mij, ik heb duidelijk de neiging me enigszins in te houden. Nou ja, je merkt het zelf snel genoeg!!
 

Gerke

Forumguru
Het uitnodigen tot relaxed rijden heb ik altijd gehad in automaten, ongeacht de auto.

Dat herken ik ook wel, ik heb wel een automaat gehad waarbij eigenlijk het gaspedaal altijd zo ver mogelijk naar beneden moest, maar dat was dan ook een Camry V6 :D
 

CaseyBasey

Actief lid
Camry V6: heb ik lang verlekkerd naar gekeken op de 2de hands markt. Wegenbelasting en brandstofverbruik hebben me er vanaf gehouden, maar veel heeft het niet gescheeld.
 

Gerke

Forumguru
Camry V6: heb ik lang verlekkerd naar gekeken op de 2de hands markt. Wegenbelasting en brandstofverbruik hebben me er vanaf gehouden, maar veel heeft het niet gescheeld.

Dat klopt, was 490 gulden wegenbelasting per kwartaal en een gemiddeld verbruik van 1 op 5 zonder airco, met airco haalde ik met moeite de 1 op 3,5 (ik had de 2e generatie met de 2,5 V6, bouwjaar 1989).
Heb nog overwogen om LPG in te bouwen, maar er was geen ruimte onder de motorkap om de verdamper te plaatsen.
 

Wimus

Actief lid
Mijn Yeti is handgeschakeld, maar ook ik heb het gevoel in easy mode te rijden. Hij nodigt gewoon uit relaxed te rijden.
 
Bovenaan Onderaan