Reinigen licht metalen velgen

Na terugkomst van vakantie zaten de eerste 4.500 kilometer op de teller van mijn Fabia. In de 3 weken dat het heeft geduurd om die kilometerstand te krijgen, zijn de LM velgen niet gereinigd. Ze zagen er dus helemaal zwart uit. Met de warmte en zon van de afgelopen weken, dacht ik dat het een groot probleem zou zijn om de velgen weer glimmend te krijgen. Ik dus op zoek naar een LM velgen reiniger. Bij de plaatstelijke Hubo werd me echter aangeraden om bij de Wibra (!) een fles Dasty Ontvetter te halen, om de velgen te reinigen. Dit zou perfect moeten werken en dat dan voor € 1,89 per fles. Ik dus naar de Wibra, naar huis en sprayen maar.

Het werkt PERFECT! Zie ook de foto. Bovenste gedeelte reeds schoongemaakt en onderste gedeelte alleen nog maar gesprayd. Het vuil vliegt gewoon van de velgen.

Ik kan het iedereen aanraden!
DSCF0470.JPG
 
Ik kan deze ervaring bevestigen. Zelfs het deel waar je normaal gepsroken niet bijkomt en waar het aggressieve remstof zich heeft vastgezet is na een behandeling met Dasty en de hogedrukreiniger weer als nieuw. Overigens is elders op dit forum deze aanbeveling al eerder gedaan
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mastermind</font><hr />

Overigens is elders op dit forum deze aanbeveling al eerder gedaan

[/ QUOTE ]

Tsja, ik had er op gezocht, maar zo snel niets gevonden...
 
Bovenaan Onderaan