Regenwater zodra je een van de voordeuren opendoet

Dag,

Ik heb nu mijn tweede Octavia en bij de vorige had ik het probleem ook al. Het probleem is dat zodra ik 1 van de voorportieren opentrek er een plens water van de onderste dorpel afklettert op de grond. Waarom blijft dit water daar staan? Hoe kan ik dit proberen te voorkomen?

Thanks
 

Tees

Donateur
Als het daar ligt, dan is het de goede kant op gegaan! Op de dorpel is namelijk aan de buitenkant van de rubbers, als het daar niet terecht komt, dan gaat het juist mis...
 

Cordoba

Forumguru
Bij sommige bouwjaren zijn er modificaties door op bepaalde plaatsen een v-tje in het rubber te knippen, waardoor het water weg kan. Omdat het voor bouwjaren/autotypes geldt waar ik geen persoonlijk belang bij heb, heb ik het niet scherp op het netvlies staan, maar het moet terug te vinden zijn op het forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JPs_OC2

Donateur
Toen hetzelfde probleem optrad bij onze lease O3 (in 2014) van mijn was het commentaar van de Skoda dealer: "Is bekend, kan geen kwaad, doen we niets aan..." En bedankt...
Naderhand een monteur gesproken en die gaf aan dat het kan gebeuren dat een deurrubber één van de gaatjes - die onderin de deur zitten om het water weg te laten lopen - afsluit. Hierdoor verzameld het water zich en kleddert het eruit zodra je de deur open doet.

Zoals @Cordoba al aangeeft zijn er toen wel eens randjes van het deurrubber weggesneden ter hoogte van de eerder genoemde afloopgaatjes. Eerder een lapmiddel dan een oplossing...
Of ze de rubbers nog hebben aangepast voordat de facelift er kwam, eerlijk gezegd geen idee.
Het facelift model wat we nu hebben heeft hier in ieder geval geen geen last van.
 
Bovenaan Onderaan