regensensor echt onzin

Remco28

Actief lid
Ik heb een regensensor in mijn octavia maar naar mijn mening heb je er geen ene bal aan.
Of hij wist gewoon,en dan ineens niet meer of later(wat dan te laat is)of bij een paar druppels wist ie achterelkaar.
Als ik bijvoorbeeld achter een auto rij,dan wist hij ineens veel later of helemaal niet(terwijl er dan wel meer water op ruit komt)en als het een beetje druppelt dan ineens te snel.
Als dit een optie zou zijn,dan neem ik dit dus echt niet.
Vind het echt de domste optie op een auto.
 

SkodaMan

Actief lid
Het is niet ideaal maar een handig hulpje. Het is bijna ondoenlijk voor elke situatie de juiste reactie te generenen. Geloof me, het is al een hele verbetering t.o.v. pakweg 10 jaar geleden.
 

Dey

Actief lid
Het is ook een kwestie van gewenning, je moet het uit handen geven. Straks let je er totaal niet meer op wanneer hij wel en wanneer hij niet wist.
In mijn 206 valt hij alleen op als hij op hol slaat, maar dat komt soms doordat de wisser een waas trekt of wat vuil voor de lens zit.
 

octofreak

Actief lid
Ik moet toegeven dat mijn regensensor in het begin precies zo reageerde als jij hebt omschreven Remco 28.
Ik heb hier ooit een eerder draadje over gestart....

In mijn toenmalige VW bora deed ie het perfect.

Echter na 30000 in mijn o2 heb ik mijn mening moeten bijstellen. Hij doet het nu stukken beter..
Zelflerend??? Ik weet het niet.
Het is nog niet 100% maar stukken beter als in het begin. HIj doet nu wat hij moet doen.
 

Remco28

Actief lid
Nou,dan heb ik nog ff te gaan /forum/images/graemlins/grin.gif
Soms zie ik niks meer,en nog werkt hij dan niet.
Weten jullie trouwens wat het verschil als je dat palletje op je ruitenwisser schakelaar verzet?
Ik merk geen enkele verschil als ik hem helemaal links of rechts zet.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Weten jullie trouwens wat het verschil als je dat palletje op je ruitenwisser schakelaar verzet?

[/ QUOTE ]

Helemaal naar links is "ongevoeliger" en naar rechts dus "gevoeliger". Maar als ik het zo lees lijkt het me dat je sensor niet goed werkt. Je kan je garagist vragen de sensor gevoeliger in te stellen.
 
Misschien domme vraag...
Hoe zit dat eigenlijk met een (voor)ruitbreuk als je een regensensor hebt?
Wordt dat geen erg dure grap?
(ben WA-casco verzekerd, dus 't kost me alleen maar eigen risico, maar ben toch benieuwd!)
 
Ideaal ding. Helemaal nu je hem na het starten niet meer uit en aan hoeft te zetten om hem te activeren (was vroeger wel altijd). De mijne staat altijd aan, en toegegeven: hij mist wel eens een druppeltje, maar daar kan ik niet over wakker liggen.

Tip: lees eens wat er over de wisser in het boekje staat. Komt neer op: Het is een hulp, maar bestuurder blijft altijd verantwoordelijk.
 

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Helemaal naar links is "ongevoeliger" en naar rechts dus "gevoeliger".

[/ QUOTE ]

Dat meen je niet? Wist ik niet.
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Je kan je garagist vragen de sensor gevoeliger in te stellen.

[/ QUOTE ]


Is dat zo??
Ik heb er ooit wel eens naar geinformeerd maar toen bleek het niet mogelijk (op de octy 2 dan) /forum/images/graemlins/1884.gif
 

Droopy

Actief lid
Hoewel het een lekkere optie is die regen sensor, heb ik bij de Skoda toch het idee dat hij niet helemaal lekker loopt. Vooral het niet terug gaan van continu naar interval is een 'probleem'. Terwijl ik in mijn vorige auto zelden de stand regensensor heb verlaten zit ik nu vaak de automaat te resetten door de schakelaar naar 0 of 1 te zetten en daarna in de sensor stand. Hierna gaat hij weer (tijdelijk) op interval
 
Ik heb nu een week een andere auto mee zonder regensensor en heb hem behoorlijk gemist. Het is af en toe wel spelen met het palletje en s'nachts werkt hij minder goed maar zou nu niet meer zonder kunnen.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Je kan je garagist vragen de sensor gevoeliger in te stellen.

[/ QUOTE ]
Jawel hoor. Is een van de variabelen op de computer van de dealer.


Is dat zo??
Ik heb er ooit wel eens naar geinformeerd maar toen bleek het niet mogelijk (op de octy 2 dan) /forum/images/graemlins/1884.gif

[/ QUOTE ]
 

nomad

Senior Member
Ik heb hetzelfde. Op terugweg van de wintersport alleen maar gezeik met dat ding. Of hij doet het niet, of gaat als een dolle lopen wissen, terwijl er helemaal niks te wissen valt. Dus ik ben contine dat ding aan en uit aan het zetten om nog wat te zien. Het is overigens gekomen na het vervangen van de voorruit. Valt er behalve aan die schakelaar nog wat anders in te stellen ? En zelflerend ? Ik geloof er niks van... die van mij in elk geval niet.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb hetzelfde. Op terugweg van de wintersport alleen maar gezeik met dat ding. Of hij doet het niet, of gaat als een dolle lopen wissen, terwijl er helemaal niks te wissen valt. Dus ik ben contine dat ding aan en uit aan het zetten om nog wat te zien. Het is overigens gekomen na het vervangen van de voorruit. Valt er behalve aan die schakelaar nog wat anders in te stellen ? En zelflerend ? Ik geloof er niks van... die van mij in elk geval niet.

[/ QUOTE ]

De O2 is voorzien van een CANbus, zie ook http://www.priemus.nl/Manual2081/main_screen.html
Er is hier een klein deel zichtbaar van wat er allemaal is in te stellen. Zelfs dealers krijgen niet alles te zien.
 

Pim

Lid
Mijn ervaring tot nu toe is dat hij goed doet wat de naam zegt: regen sensor...
Zodra het sneeuw, slush en vooral zout spatwater wordt wat een witte waas op de ruit achterlaat gaat hij te vaak de fout in. Leuke feature voor het voor en najaar en een onverwachtte zomerse wolkbreuk, in de winter even zelf regelen, die ruitenwissers. Perfect vind ik de directe reactie bij natte weg op de mistwaas van een tegenliggende voorbijrazende vrachtwagen, zou ik niet meer willen missen.
(vergeet met dit weer trouwens ook niet om je pdc sensoren regelmatig schoon te poetsen !)
 

blacktdi

Actief lid
Ik vind de regensensor ook niet je van het. Soms gaat die heel snel achter elkaar wissen en soms duurt het een hele tijd voordat hij reageert. Nee helemaal mee eens, een nutteloos ding.
 

LenK

Forumguru
Die regensensor wil ik samen met de lichtsensor best ruilen tegen een nuttigere accessoire zoals bijvoorbeeld dimmende buitenspiegels.
De lichtsensor zit bij mij ook in de hoek van "het zit erop maar ik zou het geen seconde missen als hem defect was". Als ik de reparatie zelf zou moeten betalen dan liet ik 'm defect"
 
zou niet zonder willen. Je moet gewoon op dat ding vetrouwen. Soms duurt het even wat langer. Maar op een onverwachte spray wordt onmiddellijk gereageerd.
 
Bovenaan Onderaan