Recode achter deur links

Weet iemand waar ik de codes van de achter deur links kan vinden. Ik krijg een fout bij het scannen met VCDS tool. Het probleem is eigenlijk dat mijn linke achterraam wordt omgekeerd geopend (ipv met de knop 'close' wordt het raam geopend).

Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 703 J HW: 1K0 959 703 J
Component: Tuer-SG 005 0905
Coding: 0000192
Shop #: WSC 73430 790 1012544
VCID: 37762982791792A4

2 Faults Found
01044 - Control Module Incorrectly Coded
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
00102 - Left Rear Interior Locking Button (E310)
008 - Implausible Signal
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Je bedoeld de code om dit aan te passen uiteraard, gebruik even de online demo van Ross-Tech om te zien wat ik bedoel --> Ross-Tech

Allereerst zal je een Control Unit moeten selecteren, dat is dus Address 62: Door, Rear Left (Onder het tabje Chassis of onder installed, overzichtelijker na een auto-scan)
Het moet onder Adaption of Coding zitten, met de huidige coding (0000192) krijg je dus deze fout. Deze code zal dus aangepast moeten worden. Naar mijn idee geeft VCDS jou alle mogelijkheden voor de te kiezen opties.

In dit geval zou ik toch kiezen om richting de dealer te rijden. Mocht het zo zijn dat je in het verleden zelf wat zaken hebt veranderd........Noteer altijd de code, maak screenshots etc. etc.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Hieronder heb ik een screenshot gemaakt waar de code ingevuld moet worden. Inderdaad de huidige coding is 0000192. Waar kan ik de juiste codes vinden?
Ik weet niet of het uitmaakt wat voor bouwjaar de auto is, maar in iedere gevaal bij deze ook de gegevens van mijn Octavia:
Skoda Octavia 2.0 TDI (1Z) 140PK
Bouwjaar: 07-2006
Motorblok: BKD

VCDS_Code_achterdeur.JPG
 
Ik heb met VCDS het code veranderd en een van de fouten is opgelost. Nu heb ik nog de fout: 00102 - Left Rear Interior Locking Button (E310)
008 - Implausible Signal.
 

Octavia_II

Actief lid
Ziggy,

Af en toe een beetje logisch "nadenken" kan geen kwaad (no offence ! :winkie:), jouw rechter achterdeur is identiek aan de linker (qua code dan).
Dus gewoon even de rechter deur uitlezen en voila je hebt je code!

F.W.I.W. volgens mij is de code van mijn achterdeuren ook 192 (kan nu even niet bij de info).

Groet,

Charlie
 
Je hebt misschien wel gelijk maar al je hier leest (Left rear door is the same except equipment number ends in a 2 instead of a 7), staat dat de z.g. 'equipment number' anders is op de linkere deur. Zou je misschien willen kijken (als dat kan) een screenshot van de VCDS van de linker deur hier plaatsen?
 

Octavia_II

Actief lid
Heb de link gelezen, verhaal is duidelijk nu... (accu :icon_smile_dead:)

Screenshot van VCDS kan ik je niet geven, simpelweg omdat ik geen VCDS heb :winkie: maar VAG-Check.
(VAG-Check = VAG-COM voor windows mobile telefoons)

Hiervan kan ik je natuurlijk wel screenshots geven !

Links 1K0-959-703-E.JPG Rechts 1K0-959-704-E.JPG
(deur links) (deur rechts)

Zoals je kunt lezen is de codering 00000144

Dit wil zeggen:
Deur ECU Codering
0008 - Deur Hendel verlichting
0016 - Automatisch omhoog/omlaag aktief
0064 - Deur Exit/Waarschuwingslamp
0128 - 5 Deurs Chassis
0256 - Stoel geheugen
0512 - Rechts gestuurde voertuigen

Ps. 144 = 128 + 16 = 5 deurs chassis + automatisch omhoog/omlaag

Groetjes,

Charlie
 
Ik heb de codering 00000144 ingevuld maar het probleem is nog niet opgelost. De ECU codering die je opgegeven hebt, zijn anders dan van de VCDS die ik krijg (zie hieronder het screenshot). Wat ik vreemd vind is dat de 'equipment number' anders is op de linker deur dan als op de rechter deur. Ik heb dit geprobeerd te wijzigen maar als ik opnieuw scan zie ik weer dezelfde code :confused:.
VCDS_Rechter_Deur_2.jpg VCDS_Linker_Deur_2.jpg
pencil.png
 

Octavia_II

Actief lid
Ziggy,

coding opties hangen af van de controller welke je hebt.
Jij hebt de 1K0-959-703-J (linker deur) en
ik heb de 1K0-959-703-E (linker deur), daarom zijn de coderings mogelijkheden verschillend.

Je kunt je eigen codering zelf maken door vast te stellen welke opties je op jouw auto hebt.
Als je geen handel verlichting en waarschuwingslamp in de deur hebt, dat zou je op code 16 uitkomen (alleen automatisch omhog/omlaag aktief).

Ps. gebuik van deze info is op eigen risico :winkie:

Groet,

Charlie
 
Helft van het probleem is opgelost. Het knopje die omgekeerd het raam opende is opgelost door het huisje van het electromotor op de andere kant te monteren. De richting van het draaien van een electormotor wordt bepaald door magneten dat in het huisje binnen waren. Dit electromotor was eerder geopend (dit was te zien op de schroefjes) en daarna op de verkeerde kant gemonteeerd en daardoor werd het raam verkeerd om geopend/gesloten. Ik heb dus nu nog de storing "008 - Implausible Signal". Ik zal verder zoeken naar een oplossing of als iemand deze oplossing heeft graag hier melden.

Groet,
Ziggy
 
De complete storingsmelding is:
00102 - Left Rear Interior Locking Button (E310)
008 - Implausible Signal
 

Antera

Donateur
damn nu baal ik dat ik het niet kan vinden aangezien er ergens op een duitsforum stond hoe dat als het goed is kon worden opgelost dat een raam verkeerd reageerd. Dit word veroorzaakt door en verkeerde recode via VDS normaal gezien en er was een oplossing voor als ik me niet vergis was het de standaard waarde +4 ingeven en dan zou het raam weer normaal moeten werken. Schrijf wel even je originele code op.

kans dat het raam dan weer juist werkt en ook de inplausible signal verdwijnt is aanwezig omdat de raammotor volgens de electronica nog steeds de verkeerde kant op draait. Signaal up is motor down ondanks dat je de draden hebt omgedraait.

Dit is een deel mijn gedachte erachter van wat ik nog onthouden zou hebben van de site.

Gaat je deur wel normaal op slot en dicht ? misschien het deurslot zal de eerste niet zijn die problemen veroorzaakt
 
Het openen en sluiten van het raam is geen probleem meer. Wat betreft de deur, deze gaat normal op slot en dicht. Dus kwa functionaliteit van het raam en de deur is er geen probleem meer behalve als ik met VCDS tool scan, dan krijg ik deze melding.
 
Bovenaan Onderaan