Reclame Audi Q5 brrrrrrrr

Psioneer

Actief lid
Verder is een SUV ronduit gevaarlijk voor voetgangers, fietsers en ander kwetsbaar volk.

Zo'n SUV is helemaal niet gevaarlijk. Het is de chauffeur die zich gevaarlijk zou kunnen gedragen. Bovendien zouden voetgangers, fietsers en ander kwetsbaar volk zich ook eens aan de verkeersregels kunnen houden! Als ik zie hoe veel (brom-)fietsers en voetgangers zich tegenwoordig in het verkeer bewegen krijg ik de indruk dat het lemmings zijn: vooral niet nadenken. Ik stoor me daar enorm aan en heb regelmatig de neiging om iemand hier of daar van z'n sokken te rijden.

Fietsers die denken dat ze voorrang kunnen nemen op een rotonde waar toch wel degelijk ook haaientanden op het fietspad staan. Voetgangers die naar links kijkend oversteken waar geen zebrapad is of gewoon het zebrapad op rennen zonder even te kijken of ik ze wel gezien heb. Misschien ben ik nog wel op zoek naar die fietser in m'n dode hoek die de haaientanden negeerde...
Verkeerslichten?? Die zijn er alleen voor auto's! Hand uitsteken en even over de schouder kijken?? Waarom? Die bumpers zijn tegenwoordig zo voetgangerproof dat je er vast niks van voelt. En als je het toch voelt is de automobilist per definitie de klos.

Ik ben ervan overtuigd dat verstandig gedrag en naleven van de verkeersregels door zwakke weggebruikers een grotere bijdrage aan de verkeersveiligheid levert dan auto's van piepschuim bouwen!

Excuus, beetje off topic. Maar ik moest het even kwijt nadat ik (in gedachten) vanochtend in Maastricht bijna een bromfietser heb vermoord die zonder licht de haaientanden negeerde. Ook met 20km/h is remmen op een glad wegdek geen garantie dat je stil staat. Gelukkig kon hij/zij nog net met de bocht mee.
 

purk

Senior Member
Ja die 2.0 liter heb ik echt nodig.... Zeker met een caravan van 1350 kilo.

Op het moment dat de kinderen groter zijn en ik de ruimte voor alle kinder spullen niet meer nodig heb en die door de vrouw gewilde caravan de deur uit gaat.

Dan ben ik de eerste die een Fabia 1.2 koopt


Ik ben het wel met je eens dat ik niet de gene ben die moet bepalen wie wat moet gaan rijden.

Ik zelf werk bij de VW/AUDI en zie dan huisvrouwen een Q7 als tweede auto rijden...dan vraag ik me af WAAROM. ( en dit zijn de mensen die zo'n auto kopen meestal )

Iemand die echt ruimte wil om drie kinderen en een grote hond te vervoeren en dan ook nog een Voor de zijn zaak veel boodschappen moet doen heeft denk ik meer aan een Transporter met dubbele cabine.
 

Psioneer

Actief lid
Iemand die echt ruimte wil om drie kinderen en een grote hond te vervoeren en dan ook nog een Voor de zijn zaak veel boodschappen moet doen heeft denk ik meer aan een Transporter met dubbele cabine.

Het oog wil ook wat! Een 4Runner vinden we nu eenmaal mooi, een Transporter minder. Bovendien zijn we beiden 4x4 fan en hebben ook nog twee Landcruisers. Het is dus een combinatie van factoren en smaak om te kiezen voor een 4x4 en niet voor een SUV of bestelbus (die ook met 4x4 te krijgen zijn).

En ja, dan kunnen we nog discussiëren of we 4 auto's nodig hebben. Nee, niet nodig. De mijne is van de zaak (ga ik geen nee tegen zeggen), de Landcruisers zijn voor de fun.
Het is allemaal goed voor ons allemaal zal ik maar zeggen. Op die manier spekken we de staatskas waar uiteindelijk alle burgers weer van profiteren.
 

TL@

Forumguru
Ooit wel eens in een, ik noem maar wat, BMW X5 gereden? Even helemaal los van zaken als nut, noodzaak, kosten, uitstraling en dergelijke kun je niet zeggen dat dat een beroerde auto is om in te rijden...

Met de vorige X5 toevallig wel, vind het veel te hoog zitten en vond ook geen comfortabele zitpositie. In een 5-reeks daarentegen :shocked:, helemaal geweldig.
Beroerd om te rijden natuurlijk niet, maar vergeleken met die 5-reeks is het voor mij toch duidelijk welke ik zou nemen.

Nodig of niet, pffff. Als je het kan betalen en je vind het mooi en leuk, waarom zou je dan geen SUV nemen. Iedereen koopt toch wat ie zelf wilt.

Onveilig, zolang er geen bullbar op zit, valt dat best mee.

Het enige wat ik lastig vind aan een SUV (maar geld ook voor MPV's) is dat als er 1 voor je zit, je de auto daarvoor ni meer ziet, bij een gewone auto of break, kan je de auto daarvoor nog zien.

Voor de rest rijdt iedereen wat ie toch zelf wilt (zolang je de Range Rover maar niet door een te kleine straat probeert de duwen waardoor IK 10 minuten moet wachten voordat ik door kan (vorige week bij ons in het dorp gebeurt, straatje was wat smal met de geparkeerde auto's, was al duidelijk te zien bij het inrijden van de straat)
 
Bovenaan Onderaan