Psioneer
Actief lid
Verder is een SUV ronduit gevaarlijk voor voetgangers, fietsers en ander kwetsbaar volk.
Zo'n SUV is helemaal niet gevaarlijk. Het is de chauffeur die zich gevaarlijk zou kunnen gedragen. Bovendien zouden voetgangers, fietsers en ander kwetsbaar volk zich ook eens aan de verkeersregels kunnen houden! Als ik zie hoe veel (brom-)fietsers en voetgangers zich tegenwoordig in het verkeer bewegen krijg ik de indruk dat het lemmings zijn: vooral niet nadenken. Ik stoor me daar enorm aan en heb regelmatig de neiging om iemand hier of daar van z'n sokken te rijden.
Fietsers die denken dat ze voorrang kunnen nemen op een rotonde waar toch wel degelijk ook haaientanden op het fietspad staan. Voetgangers die naar links kijkend oversteken waar geen zebrapad is of gewoon het zebrapad op rennen zonder even te kijken of ik ze wel gezien heb. Misschien ben ik nog wel op zoek naar die fietser in m'n dode hoek die de haaientanden negeerde...
Verkeerslichten?? Die zijn er alleen voor auto's! Hand uitsteken en even over de schouder kijken?? Waarom? Die bumpers zijn tegenwoordig zo voetgangerproof dat je er vast niks van voelt. En als je het toch voelt is de automobilist per definitie de klos.
Ik ben ervan overtuigd dat verstandig gedrag en naleven van de verkeersregels door zwakke weggebruikers een grotere bijdrage aan de verkeersveiligheid levert dan auto's van piepschuim bouwen!
Excuus, beetje off topic. Maar ik moest het even kwijt nadat ik (in gedachten) vanochtend in Maastricht bijna een bromfietser heb vermoord die zonder licht de haaientanden negeerde. Ook met 20km/h is remmen op een glad wegdek geen garantie dat je stil staat. Gelukkig kon hij/zij nog net met de bocht mee.