recirculatieknop gaat niet meer uit

Ale

Nieuw lid
Goedemorgen,

Sinds kort gaat de recirculatieknop van mijn Skoda fabia niet meer uit, met als gevolg dat het na een tijdje enorm vochtig word in de auto. Heeft iemand enig idee waar de klep zit die open of dicht moet gaan?

Met vriendelijke groet Ale
 

Bijlagen

  • IMG20221123082051.jpg
    IMG20221123082051.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 10

Pindasaus

Forumguru
Achter het handschoenenkastje (uitbouwen) is een logische plaats. Mijn vorige auto had hetzelfde probleem. Uiteindelijk de klep open gezet door 12 V op het motortje te zetten en op de klep te duwen, daarna de stekker eruit.

https://www.briskoda.net/forums/topic/323907-air-recirc/

https://www.briskoda.net/forums/top...ks-in-recirculate-mode-fabia-elegance-16-tdi/
The system has two flaps in it operated by motors. One flap is in the foot well and is open for recirc mode but closed for fresh air mose. The other flap is in the plenum chamber scutlle area below and in front of the windcreen (bonnet side where the wiper spindles are). This second flap is closed for recirc and open for fresh air mode.
 
Laatst bewerkt:

Ale

Nieuw lid
Top dank je, zou ik hem ook gewoon vast kunnen zetten zodat hij altijd open staat of is dit niet handig Groet Ale
 

Tees

Donateur
Ik zou eerst eens kijken of een hercalibratie soelaas biedt. Dit kan sowieso met VCDS of soortgelijke apparatuur, misschien ook met een knoppen combinatie. Bij de Fabia II kan dat laatste sowieso, ik weet niet of dat bij een F1 ook kan.
 

Cordoba

Forumguru
Vanaf de motorruimte kun je de recirculatieklep ook direct zien: parafan uitbouwen en de afscherming ervoor onder de ruitenwisser los halen. Met wat mazzel kun je foto's vinden in het topic van mijn oude Fabia (zie handtekening). Ook vanaf het dashboardkastje zitten daar foto's aan het eind van het topic: een van de laatste dingen die ik aan die auto heb gedaan zijn is de kachelmotor vervangen die er net voor zit.

sam_5332-jpg.66050



sam_5334-jpg.66052
 
Laatst bewerkt:

Ale

Nieuw lid
Super bedankt, bedankt voor alle reacties dat scheelt me toch weer wat garage kosten
 
Bovenaan Onderaan