Rechtse stuurwielbediening blader schakelaar defect

Yorick

Senior Member
HI,

IK weet niet exact de benaming, maar ik vraag mij af of de stuurwielbediening in het stuur rechts eenvoudig los te halen is? Daarnaast ben ik benieuwd naar de benaming of het onderdeelnummer.

Probleembeschrijving: Ik kan het wieltje wel 20 omwentelingen geven, maar er wordt niet door het menu heen gebladerd.


Alvast bedankt!
 

Yorick

Senior Member
@Peter-036 Ik heb uiteraard eerst geprobeerd te zoeken middels de zoekfunctie, de citigo heeft geen radio/menu-bediening geplaatst en de foto`s laten niet zien of het klikbaar is of dat de airbag er eerst af moet.

De Octavia vind ik 123 niet terug, de zoekfuncie lijkt niet echt elastisch te zijn.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Yorick , die stuurwielbediening zit in je stuurwiel met een soort van uitstekende sprietjes.
Als dit nog nooit los is geweest zit dit echt wel strak vast.

Het is niet echt een klik systeem; de uitstekende sprietjes van de trim, waarin de stuurwielbediening is gemonteerd, zijn van plastic, en het stuur is van veel zachter foam.

Het makkelijkste is om het stuur los te halen, dan heb je iets meer bewegingsvrijheid hoe je het stuur precies vasthoudt als je de trim met stuurwielbediening los wilt halen. Tip; begin aan één kant omhoog te wippen en werk zo naar de andere kant toe. Doe het voorzichtig en met beleid!

Volgens mij heb ik nog wel wat foto's in mijn topic staan, klik maar eens op de link in mijn handtekening. Durf zo de pagina niet precies te zeggen..
 

Yorick

Senior Member
@HarrieSkoda De airbag kan ik laten zitten als ik de foto`s bekijk, denk je dat het loshalen van het stuurwiel echt nodig is? In principe heb je redelijk wat bewegingsruimte om het stuur..
 

EdK

Forumguru
Gewoon proberen en lukt het toch niet kun je altijd nog je stuur losnemen...... toch ?
 

Yorick

Senior Member
Ik heb de schakelaar onder garantie laten vervangen, dat was nog een betere optie. De ene keer deed de schakelaar het een week, en een paar dagen later niet meer, ga zo maar door.
 

AiKoiN

Senior Member
mag ik vragen wat er dan niet precies werkte?
het kan zijn dat je soms de knop vast moet houden.

Meestal als ik had gebeld werkte mijn bediening niet rechts (uit aan werkt) maar ook de return button (pijl naar links) even 3 seconden vasthouden dan werkt de bediening weer. just my 2 cents ;)
 

catch me

Forumguru
Kan je de intensiteit, of snelheid van reageren niet instellen via je radio? Bij mij columbus het volume wel, deze reageerde ook zo traag, heb dit verandert
 

PrimePro

Nieuw lid
Zijn er meer hier met dit probleem? Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik zit nu met dit probleem en heb een superb uit 2017 (geen garantie meer gok ik). Gister heb ik het stuur gedemonteerd en de sensor (zie foto) schoongemaakt, maar dat mocht niet baten.

Een compleet nieuwe (volgens mij 3V0 919 719 B WHS) vind ik toch echt wel aan de prijs… Hoop dat iemand een oplossing heeft!

99500D2C-C006-4C60-A72E-515C7C80B9EE.jpeg
4D6C83B9-9AA3-4A47-8E46-1ED52E561435.jpeg
 

gjhu

Senior Member
Zag ze ook bij Ali Express..weet niet hoe de kwaliteit dan is. Of een nieuwe via Kopacek (superskoda) hebben nu 20% korting op alles
 

gjhu

Senior Member
Even Googlen bij Ali
Multifunctionele Knop Stuurwiel. Dan krijg je meerdere hits
 

EdK

Forumguru


Hier al eens gekeken bij beide ??
Eerste wel op laten sturen dmv DHL of Fedex !
Met de lokale postbode daar gaat hiet niet goed in iedergeval
Gasten communiceren netjes terug en ook sávonds laat krijg je antwoord van ze ( eigen ervaring )
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

PrimePro

Nieuw lid
Thanks, deze shops kende ik beide nog niet! Toch vond ik het voor zo’n knopje teveel geld. Gelukkig inmiddels tweedehands een complete knoppenset over kunnen nemen en het geheel vervangen. Alles werkt weer naar behoren!

Ik ga de oude nog nazien. Toch wel erg benieuwd waardoor deze knoppen het zo veelvuldig begeven…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan