Rechter spiegel kantelt niet bij inparkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skody

Actief lid
Geloof mij maar, betreft een instelling die alleen is in combinatie met de electrische stoel. Op 't moment dat je op je stoel één of meerdere voorkeuzes ingeprogrammeerd hebt staan dan gaan je spiegels in de voorkeur mee. Vandaar dat er een motortje in de spiegel wordt ingebouwd. Dit maakt het vervolgens tevens mogelijk dat wanneer je je stoel specifiek voor jou hebt ingesteld je je spiegelschakelaar op R zet, vervolgens je DSG / handbak in R, 'ie vervolgens kantelt en instelbaar is voor jou specifieke stoelinstelling. Dus nog één maal maar eens: kantelbare rechterspiegel is uitsluitend bij electrische stoelen!! Heb dit n.l zelf ook op de Elegance Businessline en werkt perfect want je krijgt goed zicht op deze wijze op de stoeprand bijvoorbeeld zodat je gelijk weet hoe ver je hiervan af staat bij inparkeren.
 

quorumz

Actief lid
Superb-mh, hoeveel keer moeten mensen een stukje uit de manual copy pasten? Ik had daarnaast ook bevestiging van mijn dealer dat het zo werkte omdat ik jammer vond dat het er niet op zat
 

___JC___

Forumguru
Het is echt zo... de spiegel gebruikt waarschijnlijk het geheugen van de stoelen. Heb je geen elektrische stoelen met geheugebfunctie doet je rechtspiegel het trucje niet. Een motortje zit er zowiezo in want je kan m wel verstellen lijkt me.
 

hemi24

Forumguru
Staat ook zo in het boekje:

Mirror down (spiegel in de onderste stand)
Hier kunt u de functie spiegelverstelling aan de voorpassagierszijde bij het inschakelen van de achteruitversnelling in- of uitschakelen a).

a) Deze functie is alleen aanwezig bij auto's met elektrisch instelbare bestuurdersstoel.
 
@hemi24 ; ik weet niet welk boekje in jouw bezit is maar in mijn Skoda Superb 2010 gebruiksaanwijzing staat deze tekst absoluut niet.

En ja.... mijn dealer weet inderdaad misschien meer dan wij allen op dit forum.
Kijk maar eens naar de reacties op dit forum van "Monteurtje".

Daarnaast ben ik heel toevallig vandaag bij de dealer geweest om 2 Skoda's te bestellen voor nieuw personeel en heb de vraag gelijk voorgelegd.

Het antwoord is dat het wel degelijk een instelling is. Inderdaad klopt het dat deze instelling gekoppeld is aan de electrische stoelen.
Drie mensen bij de dealer gaven inderdaad toe dat de gebruiksaanwijzing op sommige vlakken niet concreet is, maar wazig.
De werkplaatschef gaf hierbij toe dat dit soort vragen heel veel gesteld worden door berijders die de auto even brengen voor een beurtje.

Kortom; mijn vraag ging er niet om dat ik niemand geloofde.
Mijn openingsvraag was :
Is dit een instelling van de Skodadealer (of fabriek) gezien de uitvoering ± Ambition Businessline.

Maar het antwoord is mij supernetjes uitgelegd door de ervaren monteur van mijn dealer uit Rotterdam. (Ik zal geen reclame maken, voordat er reacties ontstaan!) Hij snapte het wel degelijk!

Bedankt voor de reacties.
 

FredV

Banned
Hemi24 en Superb-MH, in het instructieboekje (vanaf productiedatum 06-2010), op blz 82, dat via deze site is te downloaden,
http://new.skoda-auto.com/com/service/documentation/superb/pages/06-2010.aspx
staat idd de tekst
Spiegelvlak van de voorpassagiersbuitenspiegel kantelen*

Als de draaiknop in stand
bladzijde 81, afb. 67 staat en de achteruitversnelling

wordt ingeschakeld, kantelt het spiegelvlak iets naar beneden. Daardoor is bij het
inparkeren de trottoirrand zichtbaar.
De spiegel keert weer terug in zijn uitgangsstand, nadat de draaiknop vanuit de stand


in een andere stand wordt geplaatst of zodra de snelheid hoger is dan 15 km/h.

Memory voor buitenspiegels*
Bij auto's met memory voor de bestuurdersstoel wordt de betreffende instelling van

de buitenspiegels bij het opslaan van de stoelstand automatisch mee opgeslagen .
 
Memory voor buitenspiegels*
Bij auto's met memory voor de bestuurdersstoel wordt de betreffende instelling van
de buitenspiegels bij het opslaan van de stoelstand automatisch mee opgeslagen .

Precies Fred....het ging er alleen om : Bij auto's is juist het vage begrip ofwel bij welke type's wordt het wél en welke niét ingebouwd? Comfort, Ambition, Elegance, Greenline, Automaat, Schakel ?????


Je kunt de tekst echt op meerdere manieren lezen, vandaar de openingsvraag van mij.
Maar dat geeft niet...ieder zijn opvatting.

:722:Stop de reacties maar want het antwoord is gegeven en mijn vraag is volledig voorzien van info.:722:
 
:722:Stop de reacties maar want het antwoord is gegeven en mijn vraag is volledig voorzien van info.:722:

Inderdaad. Voor sommigen onder ons is het wel moeilijk/wazig lezen . :koffie:
 
@ ___JC____ : Neen helaas.
De electrische stoelen zijn ze in mijn auto "vergeten" te monteren in de fabriek. Dealer wist niet waar ze moesten kijken toen ze mij dit gingen mededelen. Dus ik was in de veronderstelling dat die kantelfunctie voor de spiegels er wél in zou zitten.

Maar goed. Het zij zo.
Voor de serieuze reacties in ieder geval bedankt allemaal ! :winkie:
 

hemi24

Forumguru
:ot: door simpelweg "copy + paste" te doen...

'k Zal er in het vervolg aan proberen te denken en even het knopje "tekstopmaak verwijderen" indrukken.
 

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Dit wordt een wat zeurderig draadje, met telkens dezelfde quote en een hoog 'ik-wil-gelijk-krijgen"-gehalte, dus ik gooi er bij deze een slotje op.[/moderatorbreak]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan