Rechter spiegel kantelt niet bij inparkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de gebruiksaanwijzing van de Superb staat:

Spiegelvlak van de voorpassagiersbuitenspiegel kantelen*
Als de draaiknop in stand R (bladzijde 81, afb. 67) staat en de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, kantelt het spiegelvlak iets naar beneden. Daardoor is bij het inparkeren de trottoirrand zichtbaar.
De spiegel keert weer terug in zijn uitgangsstand, nadat de draaiknop vanuit de stand R in een andere stand wordt geplaatst of zodra de snelheid hoger is dan 15 km/h.


Is dit een instelling vanaf de Skodadealer, want mijn spiegel doet dit helaas (nog) niet wanneer ik in zijn R gaat.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Hoi,
Ik heb het wel zelf moeten instellen. volgens mij zo ongeveer: sleutel op contact, dan versnellingspook in achteruit zetten, dan de spiegelknop de rechter spiegel zo instellen zoals je deze wilt als je achteruit rijdt. Dan weer in neutraal zetten en volgens mij is het dan in het geheugen. Staat ook ergens in beschrijving.
Daarna alleen de spiegelknop op r inderdaad en klaar.
 
Bijna.......
Nee, helaas mannen. Het juiste antwoord heb ik nog niet gezien op dit forum.
Ik heb ook de gebruiksaanwijzing van voor naar achter gehad en andersom, maar helaas.
Ik denk niet dat dit specifiek bij een Automaat of Elegance versie thuis hoort.
Een (Business Line) Ambition is namelijk ook rijkelijk uitgevoerd met luxe dus dan zou je verwachten dat het simpel te ontdekken valt.
Ik ga sterk vermoeden dat dit een instelling is vanuit de dealer.

Nog iemand anders een heldere ingeving ?
 

Rene de Wit

Actief lid
Zoals Hemi 24 al zei: alleen icm elec. verstelbare stoelen staat ook in de brochure pg23 onder 5. inklapbare buitenspiegel.

Aangezien ik die niet ga krijgen op mijn GL hoop ik stiekem dat hier toch iemand gaat zeggen dat het geactiveerd kan worden :)
 

quorumz

Actief lid
als je de handleiding goed leest staat het dat het afhankelijk is van het pakket en het zit bij oa de elegance businessline (en als je nog verder in je handleiding leest zie je dat het met het geheugen te maken heefet), waarom, het werkt alleen in combinatie met electrisch verstelbarestoelen (want..surprise, je moet je spiegel namelijk goed zetten wanneer hij omklapt want dat is voor iedereen anders, en dat onhoudt hij in zijn geheugen samen met hoe je stoel staat)
 

michelover

Forumguru
Kijk eens in je MFA als je daar de functie kan aan en uit schakelen lijkt het mij dat je deze optie ook daadwerkelijk op de wagen heb. Staat ie daar niet tussen heb je hem niet. Werkt volgens mij inderdaad ook alleen maar in samen werking met electr. stoelen. Wel vreemd want op mijn RS zaten ook geen electr. stoelen maar wel de functie voor de spiegel.
 
Precies ! Michelover.
Dat is nou juist het geval. Ik geloof namelijk niet dat je in een Superb Ambition Business Line deze optie niet zou hebben. Simpelweg omdat álle electrische opties die denkbaar zijn bijna in deze auto gepropt zitten.
Dan lijkt het mij stug dat ze zouden bezuinigen op een spiegeltje wat kantelt en waar tóch al het motortje in de spiegel zit gemonteerd.

Maar goed....het zou kunnen dat het er niet op zit.
Misschien weet onze medeforumer Monteurtje het ????
Daarnaast moet ik toch echt zeggen dat de handleiding niet echt concreet is met dit te vermelden.
Ben benieuwd naar het verlossende antwoord want iemand zou het toch moeten kunnen vertellen.
 

___JC___

Forumguru
Ik heb ook een ambition businessline, maar dus wel met als optie elektrische stoelen. Ik begrijp dus dat jij die niet hebt SuperMH?
 

hemi24

Forumguru
Volgens het boekje:

Spiegelvlak van de voorpassagiersbuitenspiegel kantelen*


Als de draaiknop in stand
bladzijde 65, afb. 54 staat en de achteruitversnelling
wordt ingeschakeld, kantelt het spiegelvlak iets naar beneden. Daardoor is bij het
inparkeren de trottoirrand zichtbaar.
De spiegel keert weer terug in zijn uitgangsstand, nadat de draaiknop vanuit de stand


in een andere stand wordt geplaatst of zodra de snelheid hoger is dan 15 km/h.
Memory voor buitenspiegels*
Bij auto's met memory voor de bestuurdersstoel wordt de betreffende instelling van
de buitenspiegels bij het opslaan van de stoelstand automatisch mee opgeslagen

bladzijde 68.


Volgens mij zit de kneep hem in het laatste: functie uitsluitend beschikbaar bij auto's met het memorypakket op de voorstoel(en), wat hier trouwens ook al eerder is gezegd.

 

quorumz

Actief lid
idd moet je dus de electrisch instelbare stoelen met memory functie hebben:)
vond het zelf ook jammer dat ik het niet had
 

RogerS

Forumguru
Ik heb ook altijd begrepen dat deze functie alleen beschikbaar is bij elektrisch bedienbare voorstoelen met geheugen functie. De stand van hoever de spiegel omlaag moet draaien moet ook opgeslagen worden alsmede de oorspronkelijk stand.

Als het goed is zal ik deze functie wel krijgen. :super:
 

hemi24

Forumguru
Denk dat het met de spiegels op de S2 net zoiets is als bij de O2: daar mis ik het niet zo op; met de O2 van vóór de facelift (met de VW-polo spiegels) had je zo nu en dan wel de neiging om de net iets te kleine spiegels te verstellen bij het achteruitrijden.
 
Nou ja, prima toch.
Ik kijk het wel even aan. Zodra ik een keer bij de dealer ben zal ik het eens vragen of het een instelling is, of dat het een optie is.
Ik heb het even handmatig gedaan tijdens het inparkeren om me'n spiegel rechts met het knopje naar beneden te kantelen zodat ik de stoep zag, maar ik vond het toch wel verdraaid handig als dit op de auto zou zitten.

Als er nog iemand is die zeker denkt te weten hoe het écht zit dan zie ik het wel hier verschijnen, anders hoor ik het wel bij de dealer en zal ik het hier posten.
 

hemi24

Forumguru
haha, ga je nu beweren dat je dealer meer weet dan wij met z'n allen bij elkaar..? ;)

We horen het graag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan