Rechter achterdeur gaat niet meer open en zit op kinderslot.

EdK

Forumguru
WEl met gesloten deur je paneel eraf krijgen is ook een uitdaging
Want zover ik weet zitten er 2 of meer schroeven aan onderzijde paneel en daar kun je bij alssssssssssss juist deur open is.... :koffie:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Herperduin

Forumguru
Niet duidelijk over welk type Fabia het gaat maar hier is iets te vinden over vergelijkbaar probleem. Wordt ook gesproken over paneel loshalen met dichte deur…Verder vaag topic van autoweek maar misschien heb je iets aan de oplossing die iemand daar heeft in een stappenplan
 

Tees

Donateur
Ik denk dat je ook met de deur dicht voldoende ruimte tussen het paneel en de deur kan krijgen aan de bovenkant om bij t slot mechanisme te komen. Hopelijk kan je m dan open maken en daarna verder werken. Let wel dat de clips waarmee de deurbekleding vast zit met enige regelmaat breken, dus reserveclips voor handen hebben is wel zo handig.
 

Tone

Nieuw lid
Even een update!!! Het is gelukt. Ik heb eerst de deur trim eraf gehaald. Kon toen makkelijk bij de deur mechanisme.
Alleen ik kreeg hem niet aan de praat. Toen kreeg ik een ingeving om toch te proberen om de kinderslot eraf te halen.
Nu de deurtrim eraf is kon ik er makkelijker bij . Eerst de rubber eraf gehaald van de deurkozijn en toen met een dikke ijzerdraad lopen primmelen totdat die opendraaide. Vervolgens met binnendeurkabel opengedaan.

ik wil iedereen bedanken die mee heeft gedacht.
Thanks!!!!
 

hemi24

Forumguru
Maar waarom kon je de deur niet gewoon van buitenaf openen, als het wel gewoon het kinderslot was..?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tone

Nieuw lid
Ondertussen heb ik het slotmechanisme vervangen voor een nieuwe tweedehandse :giggle:.
Alles werkt weer super.
Wat wel jammer is dat nu het oude mechanisme weer werkt op miraculeuze manier.:banghead:
 
Bovenaan Onderaan