Real carbon fibre Ram Air box Skoda Octavia II RS TFSi

jaap

Lid
Ik was van plan om een Carbon Airbox aan te schaffen. Nu heb ik deze bij verschillende Nederlandse bedrijven gevonden vanaf 189 excl verzendkosten. Bij http://www.superskoda.com verkopen ze ze voor 160 euro maar dan komen er nog 38 euro verzendkosten overheen.

http://www.superskoda.com/scripts/p...in=1&MS=1&SC=1439037934af3d3807ad499c48166c8c



stefanat12.jpg


CF0501VW02-4.jpg


Misschien zijn er meer gegadigden zodat we de verzendkosten kunnen delen en wellicht wat quantumkorting kunnen regelen. Ben benieuwd naar jullie reakties.
 

jaap

Lid
Weet je toevallig ook wat dit doet met je pk's en Nm's?

Ik heb wel verschillede fora's geraadpleegd en die onderstrepen het commentaar wat bij de advertentie geplaatst is. De daadwerkelijke Nm en pk's weet ik niet. Daarnaast staat het ook super onder je motorkap.


Description:

- with the standard intake most of the air stream passing through the front skirt is released in to the engine room
- once the carbon Ram-Air collector has been fitted, the complete air flow is directed in to the air filter box
- due to the optimised flow form and the excess pressure created, more air is fed to the engine as the speed increases
- this in turn leads to a noticeably improved response and increased power
- easy installation
- direct replacement for the OEM air box
- comes with all neccessary installing hardware
 

EdK

Forumguru
Dat wel natuurlijk, al rij ik meestal met de kap dicht... :tongue:
Nee, ik denk dat ik maar ga sparen voor het echt serieus opvoeren van mijn auto.

Ach volgens mij zijn er tegenwoordig ook doorzichtige motorkappen !
Kun je je carbonspullen tijdens het rijden ook zien !
:yeah:
 

jaap

Lid
Dat wel natuurlijk, al rij ik meestal met de kap dicht... :tongue:
Nee, ik denk dat ik maar ga sparen voor het echt serieus opvoeren van mijn auto.

Waar denk je dan aan? Wil je een open luchtfilter plaatsen dan.

Ik ga ook nog een K04 kopen en een volledige milltek plaatsen, power controller en nog chippen op maat (JD stage 4). Je haalt dan ongeveer 330 pk. Als je nog verder wil gaan moet je je internals (drijfstangen, lage compressie zuigers, zwaardere koppakking etc) ook aanpassen.

Ben alleen niet van plan om een open filter te plaatsen en het hele cover van de motor eraf te halen. .

Ik ben nu alleen een goede basis aan het leggen; sperdif, zwaardere koppeling en vast vliegwiel - nadeel gearboxchatter - en niet te vergeten een Force Vacuum operated Valve - org. klep gaat vaak kapot bij warmere en motoren met verhoogde turbo druk -, carbon airbox.
 

Ralph

Lid
Aangezien deze motor met een luchtmassameter werkt en dus zelf zijn luchtinlaat regelt zal het resultaat 0,0 zijn!!

Maar het staat wel mooi ;)
 

___JC___

Forumguru
Volgens mij kan je ook folie krijgen om je zwarte een carbon look te geven. Staat net zo mooi en is een boel goedkoper...
:smirk:
 

Huyzen

Lid
Waar denk je dan aan? Wil je een open luchtfilter plaatsen dan.

Ik ga ook nog een K04 kopen en een volledige milltek plaatsen, power controller en nog chippen op maat (JD stage 4). Je haalt dan ongeveer 330 pk. Als je nog verder wil gaan moet je je internals (drijfstangen, lage compressie zuigers, zwaardere koppakking etc) ook aanpassen.

Ben alleen niet van plan om een open filter te plaatsen en het hele cover van de motor eraf te halen. .

Ik ben nu alleen een goede basis aan het leggen; sperdif, zwaardere koppeling en vast vliegwiel - nadeel gearboxchatter - en niet te vergeten een Force Vacuum operated Valve - org. klep gaat vaak kapot bij warmere en motoren met verhoogde turbo druk -, carbon airbox.

Nou moet ik bekennen dat ik op technisch vlak echt geen verstand heb (op andere vlakken ook niet, zoals sommige mensen wel eens beweren..), maar JD stage 4 was ook wat ik in gedachten had ja. Maar niet op heel korte termijn en misschien ook niet met mijn huidige auto, maar ik hou wel van een auto die echt wat bijzonders heeft ten opzichte van de meeste andere.
 

jaap

Lid
Aangezien deze motor met een luchtmassameter werkt en dus zelf zijn luchtinlaat regelt zal het resultaat 0,0 zijn!!

Maar het staat wel mooi ;)

Weet je dit zeker. Is toch gewoon vraag aanbod. Weegt de lucht precies af naar behoefte. Wanneer behoefte groot is (gevraagde luchtmassa) en je hier sneller in kunt voorzien zal naar mijn inzien de trekkracht toenemen (wel gering denk ik).

Zijn er misschien mensen die zo'n carbon airbox hebben die hun ervaringen met ons willen delen?
 
Bovenaan Onderaan