Reactietijd xenon sproeiers

Ik ben op zoek naar de instelling voor het activeren van de xenon-koplamsproeiers. Daarmee bedoel ik, hoe lang het duurt voordat de sproeiers geactiveerd worden. Als ik nu een (heel) klein tikje geef tegen de handel, bij de eerste keer, worden deze geactiveerd. Ik zou deze tijd graag wat ruimer willen stellen, zodat het reservoir niet zo snel leeg is.
Weet iemand in welke Stg dit eventueel verstopt zit? Heb al overal gezocht maar krijg het niet gevonden, of kijk er overheen.

Ronnie

Forumguru
Volgens http://de.openobd.org/skoda/octavia_1z.htm:
{Bordnetz}
Steuergerät Codierung (17 Byte)
STG 09 (Bordnetz) auswählen
STG Lange Codierung -> Funktion 07

Byte 05Scheinwerferreinigungsanlage Ansteuerverzögerungszeit
(Auflösung: 50 ms / Standard: 50 ms)
Byte 06Scheinwerferreinigungsanlage Ansteuerzeit
(Auflösung: 50 ms / Standard: 230 ms)

Porettuhcs

Senior Member
Ik kan je niet vertellen waar je het kan vinden. Ik vond het ook heel vervelend dat het reservoir zo snel leeg ging. De dealer vertelde mij dat de eerste en de vijfde keer dat je je hendel naar achteren trekt.... de sproeiers van de xenonalmpen worden geactiveerd.

Ik trek nu de eerste keer echt heel kort (je kan het bijna geen trekken noemen maar een klein tikje) en daarna trek ik gewoon de 2e en als dat echt nodig is de 3e en 4e keer voluit.

Voor mij werkt dit perfect!

Dat heel kort aan de hendel trekken werkte bij mijn vorige O2 perfeect. Bij mijn huidige O2 word hij altijd de eerste keer geactiveerd en deze tijd wil ik verlengt hebben.

Maar met onderstaande aanbeveling ga ik even aan de slag.

nomad

Senior Member
Misschien moeten we die afspraak eens regelen : Kan ik mooi je RS eens zien en laat ik zien hoe je wat waar aanpast.

Bakkertje

Forumguru
Wat bij mij ook werkt (het is wel enigszins omslachtig..) de lampen uitzetten en dan je ramen sproeien, bij mij doen dan de koplamp sproeiers niet mee.

adjego

Actief lid
Volgens mij is dit niet aan te passen binnen Vag-Com. En als het wel aan te passen is, dan is het nog niet bekend waar dit moet gebeuren. De beschrijving die Ronnie geeft, is van voor de Facelift. Ik ben zelf meteen gaan kijken in mijn eigen auto (Seat Leon Facelift) met dezelfde boordnetmodule, en met koplampsproeiers, maar heb geen instelling kunnen vinden met betrekking tot de koplampsproeiers.

Ik zal de vraag eens bij Ross-tech inschieten.

adjego

Actief lid
Je hoeft me niet te geloven, maar ik heb iedere week 2 mensen op bezoek die bij mij vag-com aanpassingen willen, dus ik weet echt wel waar ik over praat.

Ik heb ook op de aangegeven STG gekeken, maar helemaal niks kunnen vinden. Was inderdaad wel bij mijn pre-facelift O2 mogelijk, maar bij deze niet.

Dus Nomad, als je me wil laten zien (uitleggen) waar ik dit kan vinden en jij een mooie RS wil bekijken....

nomad

Senior Member
Ik wil niet zeggen dat ik het 100% weet en zeker als adjego in zijn modules gekeken heeft en het niet heeft kunnen vinden, is dat geen garantie dat ik het wel kan vinden. Wellicht moeten we met z'n 3-en de koppen/auto's eens bij elkaar steken. We zitten nog geen 10 km bij elkaar vandaan tenslotte....

adjego

Actief lid
Ik vind het goed. Ik ben gevraagd door Ross-Tech om een Mapping te maken van mijn 09-Central Electronics zodat ze wat dingen kunnen onderzoeken. Dit stuur ik vanavond naar ze op, en denk dat ik eind deze week wel weer een reactie terug krijg.

Ik houd jullie op de hoogte...:bye:

adjego

Actief lid
Ik heb reactie terug van Ross-Tech, maar weet niet echt of we er iets mee kunnen. Ik heb een 10-Adaption channel gevonden waar gesproken wordt over "ms". Ik heb alleen geen idee waarvoor die is, en bij Ross-tech is dit ook as far as it goes. Wat we eigenlijk moeten doen is de standaard waarde die er bij mij in staat, vergelijken met die van Mr_vissie. Misschien kunnen we dus een keer samenkomen, en dan even wat dingetjes proberen.

Constant

Erelid
Het "overdreven" sproeien schijnt een wettelijke plicht te zijn vanwege het risico van verblinding bij vieze xenon-koplampen. Maar ik beaam, het is mega irritant zo snel als het reservoir daardoor leeg raakt.

Neptukker

Forumguru
Instellen sproeien koplampen interval

Ik meen in andere topics gelezen te hebben dat het wel mogelijk is om in te stellen na hoeveel keer ruitesproeien de (xenon-)lampen meegenomen worden. Standaard zou dit op mijn OII FL na 5 keer zijn en is dit anders in te stellen met VCDS (VAG-COM). Vooe eens en voor altijd zou ik graag willen weten waar dit in te stellen is.

Antera

Donateur
Dit is inderdaad bij de meeste auto's instelbaar ook de tijd dat ze het doen is aan te passen. Heb het gisteren toevallig nog bij een golf 5 aangepast :-)

Antera

Donateur
dit stond in module 46 en dan een van de bitjes/ Als je de teksten leest weet je het daar word namelijk aangegeven hoe vaak in de ene bit en in de andere bit hoelang in ms. Als ik het niet vergeet zal ik eens in de volgende auto die het heeft dit eens even bekijken en een printscreen maken

Bovenaan Onderaan