razzo strike

cvegreen

Forumguru
Na amper 3jaar heeft mijne vorige scooter het begeven, nu dus een nieuwe. Hopelijk gaat deze iets langer mee dan net geen 3 jaar.
http://www.skodaforum.nl/board/members/cvegreen/albums/razzo-strike/
Hier vind je een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst. Het gaat dus nu nog langer duren voor er een auto komt. Mijn buikgevoel zegt zelfs dat er nooit nog een auto komt, als je ziet hoe snel alles duurder word is dat een logisch gevolg daarvan.

Chatslet

Forumguru
Anders koop je een oude VAG diesel of oude Mercedes diesel en stook je slaolie oid. rij je bijna gratis.

Noord26

Forumguru
@ Chatslet: brandstof is maar 1 aspect van het kostenplaatje. Vergeet vooral het enorme verschil in reparatie en onderhoud tussen een oude auto of een splinternieuwe scooter. Wegenbelasting, afschrijving, ga zo maar door.. Ook verschil in verbruik is natuurlijk erg groot. Dan mag die sla-olie de helft kosten, hij zal meer als 2maal zo veel verbruiken.

cvegreen

Forumguru
@ noord26, ja aan een motorfiets gedacht. Het is 5 kilometer naar mijn werk. Grotendeel 50km/u wegen, een stukje van 70km/u en een stukje 30km/u weg. Mijn scooter rijd 45km/u, dus zou ik enkel op dat kleine stukje ietssneller kunnen rijden. Om daarvoor een veelvoud uit te gaan geven vond ik zinloos+ dat ik enkel een 125cc scooter dan kan nemen volgens mijn rijbewijs. Om een nieuw rijbewijs te alen zag ik het zowel om financiele reden en praktische reden zinloos.
@ chatslet, een oude auto eeft lang ook een optie geweest, maar de kans dat ik dan eentje koop met heel veel aankomende kosten aan is reëel, want zo'n pechvogel ben ik wel. Dat zag ik dan om die reden niet zitten en ben ik dan maar terug voor een scooter gegaan. Er waren 2 scooters in de running. Een 50cc of een 125cc model
Razzo
Uiteindelijk heb ik dan voor de 50cc gekozen.
Razzo
Waarom niet voor de 125cc, de kleur stond me niet aan en mijn vrouw vind dat zo'n kleine scooter die 90km/u kan veel te gevaarlijk, dus werd het de 50cc scooter en was nog eens 500€ goedkoper ook.

Veel veilige kilometers toegewenst. Begrijp ik het nu verkeerd of heb je nu geen auto's meer? Ik dacht dat je een peugeot en een skoda had? Of heb je de peugeot/skoda moeten laten gaan?

Hier is het ook niet anders, van 2 auto's naar 1 gegaan. 't Begint allemaal duur te worden, zelfs al heb je een gemiddeld loon!

cvegreen

Forumguru
@Kyomity, wij hebben 3 jaar geleden al de overstap gedaan van 2 auto's naar 1 auto en een scooter. We hebben nu een citroën jumpy en mijne razzo strike. 3 jaar geleden waren we in de eindfase van ons niewe huis en heb ik toen 6 maanden zonder werk gezeten, we waren al aan het afbetalen van ons nieuwe huis en afbetalen van het oude huis met overbruggings krediet, en dan hebben we een financieel gat geslagen dat er iets moest gaan gebeuren. Mijn skoda fabia die ik toen had verkocht om wat cachflow te hebben en de dringenste facturen te kunnen betalen. Toen gekeken om zo goedkoop mogelijk mobiel te zijn kwam de boatian speedy in de plaats van de skoda fabia en nu net geen 3 jaar later is die goedkoop een duurkoop gebleken en moesten er dure reparatie's aan gedaan worden of een nieuwe van een beter merk. We hebben gekozen voor een nieuwe scooter. Of het daadwerkelijk een beter merk is, valt nog af te wachten. Er zijn wel zichtbare kwaliteits verschillen te bespeuren , dus eb ik een goed oog op.

djmshell

Senior Member
Mooie Brompony hoor. hopelijk heb je er veel plezier van. heb er paar jaar geleden had mijn Ega nog een Razzo Venice 50cc. Nooit geen problemen mee gehad. is uiteindelijk verkocht om wat extra te hebben voor de aanschaf van onze faab.

cvegreen

Forumguru
@ fabia, thx maat.
@ marco, ik hoop ook dat ik meer plezier mag hebben van de strike.
@ djmshell, thx voor de gelukwensen. Ben blij te lezen dat jullie nooit problemen hebben gehad met jullie razzo

Bovenaan Onderaan