AGTon
Forumguru
Goedemorgen,
Ik ben uiterst tevreden over mijn 1.2 tdi combi (2011). Ik merk nu echter wel een dingetje op wat ik hier even voor wil leggen. Wellicht is het een producteigenschap van de motor / auto, er zitten hier mensen met beduidend meer kennis van zaken.
Wanneer ik in de 5e versnelling rij, zo rond de 100 km/h en laat het gas net niet helemaal los, dan ontstaat er een soort rauw/resonerend geluid. Met mijn linkervoet op de rustplek naast het koppelpedaal voel je dan ook een soort brom/trilling.
Iemand enig idee of dit zo hoort en te maken heeft met de zuinigheidsdrang van de motor dat het kraantje voor de diesel net niet helemaal dicht gaat ofzo?
alvast bedankt.
Ik ben uiterst tevreden over mijn 1.2 tdi combi (2011). Ik merk nu echter wel een dingetje op wat ik hier even voor wil leggen. Wellicht is het een producteigenschap van de motor / auto, er zitten hier mensen met beduidend meer kennis van zaken.
Wanneer ik in de 5e versnelling rij, zo rond de 100 km/h en laat het gas net niet helemaal los, dan ontstaat er een soort rauw/resonerend geluid. Met mijn linkervoet op de rustplek naast het koppelpedaal voel je dan ook een soort brom/trilling.
Iemand enig idee of dit zo hoort en te maken heeft met de zuinigheidsdrang van de motor dat het kraantje voor de diesel net niet helemaal dicht gaat ofzo?
alvast bedankt.
. Probeer eens wat plastic onderdelen uit te sluiten door er bijvoorbeeld iets van isolatie aan vast te maken, zo verander je de frequentie waarbij het geneigd is te trillen en kun je zaken uitsluiten: ik heb zo al uitgevonden dat ik trillingen kreeg van een klepje op de luchtinlaat (clipje was afgebroken, dus klep van een tientje vervangen) en later van een afvoerbuisje (stukje van dat verwarmingsbuisisolatieschuim omheen met een tiewrap). 
