Ratelende speaker Sport modus

Het valt me op dat de laatste tijd wanneer ik in Sport Modus rijdt de speaker lijkt te resoneren.

Hebben andere RS IV rijders hier ook last van?
 

Rallye

Forumguru
In het verleden werd het geluid van de Sport modus bij een benzinewagen niet door een speaker weergegeven, maar door een membraan tussen aanzuigbuis en schutbord. Dan zou dus het membraan resoneren, niet een speaker.

Overigens is dat ook één van de redenen dat het geluid (in ieder geval bij mijn O3 RS) zo nep klinkt: je hoort alleen aanzuiggeluid.
 

Arnie

Actief lid
Ik herken wel wat resonantie in deze modus maar dat komt meer bij het paneel rond de binnenspiegel vandaan bij lage toeren. Eigenlijk rij ik altijd in de individual modus welke in mijn settings eigenlijk een kopie van de Sport modus is geworden maar dan zonder het geluid.

Eigenlijk zou ik wel willen dat je de auto standaard in deze modus kan laten starten.
 
Ik herken wel wat resonantie in deze modus maar dat komt meer bij het paneel rond de binnenspiegel vandaan bij lage toeren. Eigenlijk rij ik altijd in de individual modus welke in mijn settings eigenlijk een kopie van de Sport modus is geworden maar dan zonder het geluid.

Eigenlijk zou ik wel willen dat je de auto standaard in deze modus kan laten starten.
Ik doe precies hetzelfde. Het geluid van de sport modus is erg onnatuurlijk
 

xplain

Forumguru
Ik heb net hetzelfde en heb het ook voor wanneer ik een telefoongesprek voer. Komt dus, denk ik, uit de centrale speaker op het dashboard.
 

Dannydude85

Forumguru
Om dit topic een bump te geven. Vandaag mijn auto bij de garage gebracht met een soortgelijk probleem, ik vind de speaker 'opgeblazen' klinken maar garage zegt dat dit zo hoort. Ik probeer straks even een geluidsfragment of video te uploaden zodat we allemaal weten waar we het over hebben. Misschien zit ik er naast maar ik heb toch meer vertrouwen in jullie als experts dan de garage die blijft roepen dat dit 'zo hoort'. Overigens heb ik nog niet geprobeerd of dit anders is in een ander stand dan de 'S'. zo ook maar even testen.

Iemand anders hier met een RSiv die dit ook (nog) ervaart?
 
Bij mij lijkt dat ding er niet in te zitten..?
Kan hem in de menu instellingen nergens vinden maar ook in OBD11 kan ik hem niet vinden..?
Waar zou het moeten zitten.. ? Ik zou t juist wel eens willen horen hoe (nep) het klinkt.. :arghh:
 
Ja; die app aankoop heb ik gezien; bij mij geeft hij volgens mij ook “onbekend” maw; de huidige status kan hij niet zien omdat de module mogelijk ontbreekt? Anders had hij wel on of off weergegeven lijkt mij..?
 
Heb nog even gekeken.. maar het lijkt dattie er fysiek gewoon niet in zit..?

Niks in het menu en in OBD11 “not supported”

Achja… LB… :arghh:
 

Bijlagen

  • IMG_2712.jpeg
    IMG_2712.jpeg
    314,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_2713.jpeg
    IMG_2713.jpeg
    321,5 KB · Weergaven: 20
  • IMG_2717.jpg
    IMG_2717.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 20
Deze video is van een Golf GTI maar het zal voor de vRS wel t zelfde zijn gok ik…
Zal met mooi weer (voorlopig dus even niet….) eens kijken of hij niet gewoon is losgeplugd..
Ik heb t in de comments gevraagd, wellicht antwoord hij..

Hij hóórt erin te zitten toch? Of zijn er O4-RSen die niet met dat ding zijn uitgerust…?
Ben eigenlijk toch wel benieuwd naar dat ding…

 

hemi24

Forumguru
Misschien zit er verschil tussen de “echte” RS en de hybride?
Bij de O3 zat deze er ook pas in bij de sterkere RS versies…
 
Dat zou kunnen natuurlijk..
Inmiddels had ik wel antwoord op Youtube; wanneer je de module loskoppelt blijven de instellingen gewoon zichtbaar in het menu... en gezien die bij mij ontbreken..

Zijn er anderen met een PHEV die hem ook niet hebben? Of juist wel?
@Jan-Willem Vissers en @LapNL ? Beide hebben een PHEV.. hebben jullie dat ding er wel /niet in ?
 
Bovenaan Onderaan