Ratelend geluid na APK reparatie

Frup

Forumguru
Beetje laat, maar toch een update. Tijdens de terugreis van mijn reis naar Italië, was het ratelende geluid nog steeds hoorbaar.
Daarna de winterbanden (op velg) gewisseld naar zomerbanden. Vervolgens heb ik het geluid niet meer gehoord. Bij de grote beurt is er ook niets vreemds geconstateerd. Conclusie: het lijkt toch iets met de band/velg te zijn geweest. Vreemd verhaal. Ik heb de winterbanden verder niet meer geïnspecteerd.

PizzaPieter

Donateur
Mss heel stom, maar bij mijn passat B5 het 'deksel' over de remschijf niet lekker waardoor hij heel vreemde geluiden gaf.

• Leuk
Waarderingen: Frup

Erik_NL

Forumguru
Mss heel stom, maar bij mijn passat B5 het 'deksel' over de remschijf niet lekker waardoor hij heel vreemde geluiden gaf.
zo stom is die suggestie niet, want het komt ook wel voor dat er een steentje o.i.d. terechtkomt tussen de remschijf en de "beschermplaat"

Frup

Forumguru
Nieuwe update: het geluid bleek toch ook met de zomerbanden hoorbaar. Bij 2 nieuwe zomerbanden vóór vertelde de bandenmonteur dat er veel vet aan binnenkant velg zat afkomstig van de homokineet (!).
Bij controle in de garage vorige maand: de klem van de homokineet hoes zat los. Werd vastgezet.
Nog steeds het bijgeluid.
Vandaag weer naar garage voor vervangen achterste draagarm ivm APK. Met monteur proefrit gemaakt, en ja die hoorde het geluid ook. Conclusie: er is speling ontstaan in de homokineet door ontbreken vet. Dus vervangen.
Echter ontstond het geluid direct na de vorige APK reparatie (jan. 2025), waarbij de homokineet hoes + vet werden vervangen.
Is mijn gedachte vreemd dat die reparatie niet goed is uitgevoerd? Dat de klem niet of niet goed werd vastgezet?
Lijkt me niet plausibel dat die na zo’n reparatie vanzelf losschiet toch?

Frup

Forumguru
Goed punt @hemi24 !
Hopelijk is de auto morgen klaar. Dan gaan we horen wat hun reactie is.
Vanmiddag aan de telefoon kreeg ik te horen dat zo’n hoesklem best door externe invloed kan losgaan … Zelfs twee dagen na hun werkzaamheden. Vind ik persoonlijk een nogal gezochte verklaring. De kans dat ik morgen m’n been breek lijkt me groter?

VAG-man

Forumguru
Dat is mijn reactie naar de garage. Wat een onzin!
Deze topic is precies de reden dat ik bijna alles zelf doe. Uiteraard door schade en schande wijs geworden.
Als ik wat laat doen dan blijf ik weg van grote garagebedrijven en zeker van een dealer.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Frup
Bovenaan Onderaan