Ratelend geluid Kodiaq boven 125 km per uur.

hemi24

Forumguru
Volgende keer dat je bij je garage komt niet vergeten even hartelijk te bedanken voor die luie monteur die dacht dat het geen kwaad kon…

:mad:
 

ertromp

Forumguru
Volgende keer dat je bij je garage komt niet vergeten even hartelijk te bedanken voor die luie monteur die dacht dat het geen kwaad kon…

:mad:
:sterretjes: Ik lees nergens dat @pfe83 door de garage met een niet geheel vastgeschroefde bodemplaat op pad gestuurd is. Misschien kunnen er ook schroeven lostrillen als er ook maar 1-tje losgetrild is door wat dan ook. Het zijn niet de meest duurzame schroeven/clipjes en verbindingen bij zo'n bodemplaat.
 

Tees

Donateur
Bij een 3 jaar oude auto mag je toch verwachten dat ze nog redelijk goed vast te draaien zijn....?
 

ertromp

Forumguru
Geen idee of je zelf wel eens zo'n bodemplaat hebt gedemonteerd/gemonteerd maar een schroef hoeft maar iets scheef te gaan in de clip en de draad in de clip stelt al niet veel meer voor..... Beetje windbelasting erbij en hoppa
 

Tees

Donateur
Zeker, en volgens mij is t een kwestie van met beleid erin schroeven. Je voelt vanzelf of ie goed pakt of niet. Als ie niet goed pakt, even opnieuw erin steken, want dan zit ie idd scheef. Ik vermoed dus dat een monteur die wat gehaast is hier soms een foutje in kan maken.
 

Tees

Donateur
Dat zei ik niet, dat was @hemi24, ik reageerde dan ook weer op jouw bericht (wat ik niet noch quoten van de forum regels ;)) :lezen:
 

hemi24

Forumguru
Laat ik “lui” dan iets anders formuleren:

Doordat het systeem het lastig maakt besluit de monteur om het weggevallen (of dolgedraaide) schroefje maar niet te vervangen door een nieuwe, die hij uit het magazijn moet halen en moet afboeken op de werkorder…

:arghh:
 

pfe83

Senior Member
Haha, tijdens de discussie over ’luie’ monteurs reed ik over de Autobahn ;). Helaas door drukte en slecht weer weinig kunnen doorrijden, maar voldoende om te merken dat het geluid weg is bij snelheden rond de 150-160. Erg fijn en prettiger en gerustgestelder rijden zo.

Geen idee waar dit door gekomen is. Heb de auto nu twee jaar en mede door de Corona situatie nog weinig verre reizen mee gemaakt en dus ook niet lang harder gereden. Dit was eigenlijk de eerste keer boven de 140, wellicht zat het al een tijd niet goed maar reed ik niet hard genoeg om er last van te krijgen. Vlak voor de vakantie heeft auto nog de 30.000 beurt gehad, geen idee of ze er toen iets mee gedaan hebben. Heb op de heenweg lange stukken 160 kunnen rijden en nergens last van gehad, geen idee. Ga mij er ook niet druk over maken, het is voor voor 8 euro en half uurtje inclusief heen en weer rijden snel opgelost.
 
Bovenaan Onderaan