Rare schakeling in hoge toeren DQ200

Beste Škoda eigenaren,

Mijn vraag is aan de DQ200 eigenaren

Zijn er hier mensen die een niet smoothe overschakeling herkennen bij de 3000 toeren en hoger? Ik heb dan een custom uitlaat en flippers waardoor ik vaak vanaf het stuur schakel.

Bij gestuurde filmpje is te horen dat vanaf stilstand de 1e schakeling goed gaat, en je bij de 2e schakeling een rare tuhhhhhh hoort (herkend iemand dit???)

Mijn DSG is stage 2+ getuned

Zijn er hier mensen die dit probleem hebben kunnen oplossen door eventueel een andere clutch met kavelar of iets erop te zetten, of op een andere manier?
 

Cordoba

Forumguru
Heb je hetzelfde ook bij de 4e schakeling (dan gebruikt je DSG namelijk dezelfde koppeling, en bij de 1e, 3e en 5e gebruikt ie de andere koppeling).
 
DQ200 optimaliseren zou ik aanraden, alle verdere tuning is wat mij betreft meespelen in de loterij..!
Verder tuning kan prima, als je alles maar aanpast. Dit is pas in een later stadium momenteel loopt hij op stage 2 150pk 240nm.

Optimaliseren heb ik al laten doen: ipv 7e versnelling bij snelheid van 60 is dit in zijn D pas bij de 80 en bij S bij de 100. En zo nog een aantal dingen bij DSG-Dokter.
 

hemi24

Forumguru
Wat is er “stage 2+” als ie op 150pk en 240Nm loopt..?
Dat zijn toch gewoon de waarden die deze bak standaard voor de kiezen krijgt bij een 1.4 of 1.5 TSI of in de Superb III bij de geknepen 1.8 TSI?!?
 

hemi24

Forumguru
Ik verwacht dat er maar twee verschillende varianten zijn vwb de software van een DQ200:
benzine of diesel…
 
Bovenaan Onderaan