Rapid vs Toledo

RefleCs

Forumguru
De Rapid moet het afleggen tegenover de Seat Toledo. Ik heb eens even zitten vergelijken en kwa prijs maakt het elkaar niet veel. +punten voor de Seat zijn meer bedieningsmogelijkheden op het stuur (smoelt ook beter) en bij de keuze voor 17" komen er ook achter schijfremmen bij!! Kwa looks vind ik de Rapid beter ogen.

Hoe is jullie mening?
 

Atria

Actief lid
Waarom moet hij het afleggen tegen de Toledo? Zijn beide dezelfde autos. Persoonlijk vind ik de voorkant van de Toledo en het interieur en dan met name het stuur mooier dan de Rapid. Het stuur oogt veel luxer dan dat van de Rapid, maar kiezen tussen een van de twee blijft een kwestie van smaak. Technisch en qua uitrusting nagenoeg identiek.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat je ze beiden moet rijden en in werkelijkheid moet zien om te zeggen dat ze echt vergelijkbaar zijn. Bij de Toledo kun je ook nog het probleem hebben dat het een incourante auto blijft die niet gewild is, zeker omdat de vorige Toledo oerlelijk was, en ook qua verkoop een enorme flop. Probleem bij de laatste Toledo was, dat in tegenstelling tot z'n voorgangers niet meer het uiterlijk van een sedan had, (ook al was zeker de eerste Toledo geen echte sedan met zijn grote achterklep).
 

darkprojectx

Forumguru
Wat betreft de materialen en kwaliteit die je zoal bij het klussen tussen de merken tegen komt, is Skoda toch echt beter dan Seat.
Seat zit in my opinion onderaan de VAG familie op het gebied van kwaliteit.
 

Atria

Actief lid
Seat zit in my opinion onderaan de VAG familie op het gebied van kwaliteit.

Die vlieger gaat in het geval van de Rapid in ieder geval niet op aangezien de nieuwe Toledo uit de Skodafabriek rolt en exact dezelfde materialen gebruikt worden.

Daarnaast is de nieuwe Ibiza ook niet minder qua materiaal dan de Fabia. De nieuwe Leon is ook sterk verbeterd. Ik denk dat de verschilen in kwaliteit in de VW groep (behalve bij Audi dan) steeds dichter bij elkaar komen. Het is gewoon een kwestie van smaak wat je mooier vind als je voor bijv een Golf, Leon of Octavia kiest.
 
Op een Toledo krijg je 4 jaar garantie en op de Rapid maar 2. Verder zit er geen enkel verschil tussen beide auto's. Dus bij gelijke inruil mag de Skoda dealer je overhalen waarom de Rapid te kopen....
 

Noord26

Forumguru
Je kan het ook net anders bekijken. Seat verplicht je om 4 jaar garantie te nemen bij aanschaf. Bij de Skoda krijg je de optie om dit te nemen als meerpijs, maar je bent het niet verplicht.
 
Het zijn in principe dezelfde auto's met kleine detailverschillen . Persoonlijk vind ik de Toledo er nét iets beter uit zien met de bredere achterlichten ipv de iele smalle exemplaren op de Rapid .
Prijzen zijn weinig verschillend dus Seat heeft met zijn 4 jaar garantie wel degelijk een streepje voor , geeft in ieder geval wel vertrouwen na de vele TSI problemen van de laatste jaren .
Opvallend dat de basismotor wel op de Seat maar niet op de Skoda te leveren is , ik heb prima ervaringen met het THP blok in mijn vorige Cordoba en zou 'm zo weer bestellen , alleen dan weer jammer dat het basismodel ook wel erg basis is met weinig bestelbare opties...
 
Bovenaan Onderaan