Rapid in de showroom

Canon-Eye

Forumguru
ook nog geen xenon, en als je het nog nooit gehad hebt zal je het ook niet missen
Op mijn OIIc had ik ook xenon en dat beviel me prima.
Maar ik moet toegeven dat de projectorlampen op m'n FII GL ook uitstekend voldoen, zodat ik niet de geringste neiging heb om er met allerlei kunstgrepen toch xenon in te gaan zitten frommelen.
Dus als dit op de Rapid ook zit, dan zou dat voor mij geen probleem zijn.

Het voornaamste merkbare verschil is eigenlijk de ontbrekende automatische hoogteverstelling: dat moet nu met de hand, als er veel gewicht achterin (of op de trekhaak) komt.
 

hemi24

Forumguru
Gisteren een "basismodel" zien staan en eens goed binnen en buiten bekeken. Vond er niet zo veel aan. De lijnen zijn wel ok en misschien met een beter uitrustingsniveau oogt hij aantrekkelijker. Gewoon een goede value for money auto me dunkt.

Zelfde voor mij...

Ruimte uitstekend, maar het blijft een beetje een budget-Octavia, ook als je de optielijst er bij pakt.
 
E

Ex-lid 2926

In dit deel van het Forum is het wel erg rustig. Of zijn er nog nauwelijks Rapids verkocht. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen.
 

adrie&hennie

Nieuw lid
hallo Harrie wij heeft een Rapid rij heerlijk heeft die in Spanje gekocht waar wij wonen
heeft nu 4.500 KM rij lekker zit goed zijn tevreden
volgende week komen wij naar NL met de Rapid
 

de5de

Lid
Heb een Rapid Businessline. Inmiddels is het water uit de deuren gehaald! Rammel is ook opgelost, wacht nog even om het definitief aan de dealer te bevestigen.
Vind de stoelen slecht zitten. Heb de indruk dat in de elegance-versie van de proefrit betere stoelen zitten. Stoel mag verder naar achteren kunnen. Heb de indruk dat de kachel + airco ''budget'' is. Wel zuinig 1 op 17 (1.2 TSI).
Lichtopbrengst is niet wat ik gewend ben. ALLE auto's doen na 3x wissen, na het sproeien, na enkele seconden nog 1x wissen.Rapid niet. Qua grootte in deze prijsklasse is de verhouding oké, maar nog een Skoda? De 6de? Ik denk het niet. Ik ben er zuinig op. Een Rapid wordt een collectors-item. Het is een auto, te groot voor servet, te klein voor tafellaken. Zou me niets verwonderen dat tzt de stekker eruit gaat.
 

Rapid

Actief lid
Tja, is maar wat je gewend bent. Heb mijn Rapid nu 15 maanden met bijna 56.000 privé kilometers er op zitten. Zeer prettige auto en zeker op lange afstanden zuinig.
Zomerdag haal ik zonder moeite kruisend met 100, 110 een verbruik van 1:20
Inderdaad water in het achterportier en een rammel bij de start in koud weer.
Vind de HB veel mooier dan de kort afgehakte SB.
Heb Dynamic stoelen, climat control, perfect. Onderhoudskosten gaan nergens over. BTW van een beurt voor mijn andere auto is hoger
Bezig geweest om hem in te ruilen voor een nieuwe. Dan wel de Élégance Bussinesline. Zeer mooi bod gekregen. Nieuwe Fabia kwam er aan. VIP première geweest om te kijken of dit niet een goed alternatief zou zijn. Waarom weet ik ook niet, Rapid is prima.
Vond de Fabia, zeker binnen, duidelijk een stuk krapper. Achter in een wereld van verschil.

Ben blij met de Rapid. Mocht de stekker er bij Skoda uitgaan kan je altijd nog kiezen voor de Seat Toledo Veel verschil zal er niet zijn.

Frank
 

Hetzer

Forumguru
Denk ik niet :lezen::D

Maar; @de5de goed kijks eens naar een F3, deze is kwaliteitief een stuk beter dan de Rapid, komt er mss toch een 6e :D
 
E

Ex-lid 2926

Je zou toch verwachten dat Seat na het mislukte avontuur Exeo geleerd had. Het onder eigen naam uitbrengen van een ander VAG model is niet een echt gelukkige keuze. Uitzondering de Mii. Gelukkig zijn Ibiza en Leon wel een succes. Ik zou mij voor kunnen stellen dat de Rapid uit het Westeuropese leveringsprogramma geschrapt wordt na de komst van de Fabia 3 combi.
 

micky

Forumguru
Tja de Exeo, had alles in zich voor een goed (2de)leven, maar die voorkant en achterkant:wavecry: precies de reden om hem niet te kopen:sterretjes:
 

peterrapid

Forumguru
Mensen, de Rapid is kwaliteit prijs best OK hoor het is niet de modernste Skoda maar voldoet heel goed met een modern motorenpallet, kwestie van uiterlijk vind ik hem heel mooi, zelfs mooier dan de F3 hatchback, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Benieuwd of de F3 ook de red dot design award krijgt die de Rapid wel heeft gehad ...
 
Bovenaan Onderaan