Rapid in de showroom

E

Ex-lid 2926

Vandaag moest mijn O2 naar de dealer (Broekhuis Hoogeveen) voor een onderhoudsbeurt en een nieuwe APK.
Meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe Rapid even te bewonderen in de showroom.
Vandaag was namelijk ook de introductie.
In de showroom stond een compleet uitgeruste zwarte Rapid. Gewoon een keurig nette uit de kluiten gewassen hatchback met een giga kofferruimte.
Nu was ik net uit mijn Octavia gestapt en toen viel het mij direct op dat de ruimte achter het stuur in de Rapid toch duidelijk minder is dan in de Octavia. Ik heb lange benen, dus schoof de stoel van de Rapid naar achteren. Maar schoof eerder tegen de stuit dan ik verwachtte. Vervolgens de stoel in de laagste stand gezet, maar toch, het viel mij niet mee. Het verstelbereik had wat mij betreft wel wat groter mogen zijn. En ook de afmetingen van de stoel (breedte en lengte zitvlak) vielen mij wat tegen. Ik zat er niet echt prettig in.
Ik kan mij vergissen, maar ik heb het idee dat ik zelfs in een huidige Fabia een prettiger zitpositie kan vinden.
Nu kan een stoelslede vaak wel verplaatst worden dus is het ruimteprobleem wel op te lossen.
 

Hetzer

Forumguru
Vandaag ook in een nieuwe Rapid 1.2 Tst 105 pk gereden, best een mooie degelijke en ruime auto, helemaal niets mis mee.
 

Maarten

Forumguru
Ook bij Arnold de Rijk in Roosendaal stond een demo exemplaar! Ik was daar om mijn OII weg te brengen voor wat garantiepunten.

Een mooie witte Rapid business line uitvoering.

Prachtige wagen!
 

Sparkie

Forumguru
Gisteren een folder van 'mijn' nieuwe Skodadealer in de regio: Auto Maas in Nieuwkoop.

Daar kan je hem bewonderen tijdens de open dagen op 26 en 27 januari.
 

Berry

Senior Member
Gisteren bij de dealer gezien,is best een mooie auto binnenkant beter als ik dacht alleen lastig dat je de achterramen niet kan bedienen vanaf de chauffeursplaats en het prijsverschil tussen een Elegance Businessline en een Elegance in de exact zelfde uitvoering is € 1270
 

ertromp

Forumguru
Vandaag ook maar eens de Rapid bekeken bij de dealer:
Voor de prijs (er stond een 1.2 TSI Elegance Businessline) vind ik het een mooie auto die best strak is afgewerkt.
Tja er wordt veel hard plastic gebruikt op het dashboard maar zo komt het gelukkig niet over als je er in zit.
Veel ruimte voor bestuurder (zelf ben ik 1.90m) en op de achterbank houd je dan ook veel ruimte over.
Enorme kofferruimte die vergelijkbaar is met de huidige O2
Wel vind ik de middenarmsteun "aftermarket" overkomen.
Ook vind ik 16inch in de wielkasten niet echt opvullen en de 17" zal m.i. mooier staan.
Ook heeft zo'n 1.2 TSI volgens mij trommels achter wat ik dan zelf weer minder vindt.
De gekozen strakke lijnen vind ik mooi en dat beloofd al veel goeds voor de nieuwe Octavia!
Wel jammer dat er weer zo'n spuitbusje bandenplaksel in de kofferruimte staat en dat er voor een vast reservewiel weer bijbetaald moet worden. Zo onderhand moeten ze toch bij Skoda weten dat we over het algemeen als trouw Skoda rijders liever een volwaardig reservewiel willen hebben dan een ijskrabbertje achter het brandstofklepje. Ben benieuwd hoe lang zo'n krabbertje daar blijft zitten.
 

Noord26

Forumguru
Iemand anders ook al gemerkt dat bepaalde opties gewoon niet te leveren zijn; zoals Xenon? Dat is toch een misser?
 

Canon-Eye

Forumguru
Inderdaad een mooie auto, strakke lijn en veel ruimte.

Maar ik blijf nog wel een tijdje in m'n GL rijden (of ze moeten met een wel héééél erg sterk inruilbod komen:grin:).
Over twee of drie modeljaren zal hij stiekemweg toch wel iets vollediger worden uitgerust, hoop ik: lampje achterin dat wél aangaat bij deur open, xenon, electrische bediening achterruiten vanaf de bestuurderspositie mogelijk, dsg ook op de 105pk leverbaar - dat soort dingen. Als we er maar hard genoeg om zeuren, dan komen ze wel...
 

Noord26

Forumguru
Ik heb serieus een nieuwe Rapid overwogen tov een 2e hands SuperB. Blij dat ik het niet gedaan heb toen ik er gisteren in had gezeten en omheen had gelopen bij de dealer te Tilburg.. Tevens had ik op de een of andere manier net wat scherpere prijzen verwacht en een uitgebreider optie boekje?

Smaken verschillen. Gelukkig maar, anders reden we allemaal dezelfde auto's en had een forum als dit ook niet bestaan. ;)
 

piair1982

Forumguru
Heb hem vandaag ook gezien gevoeld en geproefd.

Ik mis er iets aan. Waarschijnlijk de sportstoelen. ;)

Als ze het naamplaatje Fabia hadden gezet had ik het ook geloofd.
Vind het verschil niet zo groot wat interieur ruimte voorin betreft. Stoelen doen wat goedkoop aan.

Binnenkort proefrit maken. Wellicht dat dit mijn beeld aanpast.
 

Hetzer

Forumguru
Ik vind fe Tsi in Ambition uitvoering een geslaagde uitvoering.
Deze is bij ons wel in de race, als opvolger van onze tweede auto.
Al wacht ik ook op smart naar de Citigo Rs als tweede auto :)
 

Noord26

Forumguru
Opvolger van de 2e auto? Serieus? Je hebt toch je Fabia 1.2 TSI ingerolen binnen afzienbare tijd op de huidige Citigo?
 

Hetzer

Forumguru
Met tweede auto, bedoel ik de auto van de vrouw.
We nemen de Rapid wel mee als optie, maar het " probleeem "is dat we al die ruimte niet nodig hebben.
Daarom is een tweede Citigo aannemelijker vanwege de maandelijke kosten.

Maar ik sluit niets uit :)
 

Fabia

† In Memoriam
Vandaag even gekeken bij Rijnwoud naar de Rapid. Ik vind het een mooie auto met mooie strakke lijnen. Wel herkende ik van binnen een hoop Fabia onderdelen. Hopelijk binnenkort eens een proefritje maken om te vergelijken met een Fabia of dat nu veel anders rijdt. Het was behoorlijk druk bij Rijnwoud en ze hadden gebak vanwege de introductie van de Rapid.
 

paulus474

Senior Member
Ben gisteren ook even in de showroom wezen kijken. De Rapid ziet er wel strak uit.
Ook nog de prijslijsten meegenomen, en wat ik opvallend vond is dat het erop lijkt dat de business line wél sunset en HHC (Hill Hold Control) heeft in de Elegance uitvoering, maar dat deze snufjes niet op de "gewone" Rapid in Elegance uitvoering aanwezig zijn???
 

TBiRD

Lid
Gisteren een "basismodel" zien staan en eens goed binnen en buiten bekeken. Vond er niet zo veel aan. De lijnen zijn wel ok en misschien met een beter uitrustingsniveau oogt hij aantrekkelijker. Gewoon een goede value for money auto me dunkt.
 
E

Ex-lid 2926

Ik ben er nog niet uit met de Rapid. Las in de nieuwe Autoweek een vergelijkende test tussen de Rapid 1.4 TSI DSG tegen een Kia C'eed 1.6 GDI Stationwagon in een zeer complete Plus Pack uitvoering. Beide auto's even duur. De vergelijking was misschien niet helemaal eerlijk vanwege het feit dat de Skoda een DSG bak had en de Kia een stationcar was, maar het laat wel zien wat je voor hetzelfde geld ook kunt krijgen. De Kia (tot voor kort een echt budgetmerk) ziet er toch wel wat rijker uit dan de Rapid die nu als budgetauto wordt neergezet.
Nee, zou ik een maatje kleiner willen dan wacht ik de komst van de nieuwe Fabia wel af.
 

s-line

Forumguru
Iemand anders ook al gemerkt dat bepaalde opties gewoon niet te leveren zijn; zoals Xenon? Dat is toch een misser?
Wie weet komt dat nog als het een succes wordt,en het is een budget model dat zie je wel in alle materialen die gebruikt zijn dus de potentiële klant zal daar waarschijnlijk niet zoveel interesse in hebben. De nieuwe vw jetta heeft ook nog geen xenon, en als je het nog nooit gehad hebt zal je het ook niet missen.
 
Bovenaan Onderaan