Rapid, hij blijft maar dreunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De rapid is van september 2013 en al snel werd duidelijk dat de auto een aantal mankementen had. De meeste werden snel opgelost maar het dreunen blijft aanhouden. Alleen al dit jaar heeft hij bijna 4 maanden bij de dealer in Alkmaar gestaan en/of bij de importeur. Er is niets aan veranderd en erger nog PON erkent de klachten niet (als enige). Nu maar naar een andere dealer brengen om te kijken of zij wat kunnen doen aan de trommelvlies sloper. Wees gewaarschuwd als u zo'n auto aan wil schaffen, ik vind het een drama auto, dealer en importeur. Geen goed woord voor over. Het enige wat hij doet is voor de deur staan.
Het juiste type is: skoda rapid, BE 105 Pk TSI
 

michelover

Forumguru
Wat dreunt er dan? Misschien wat meer uitleg, ook over de andere problemen die wel opgelost zijn? Kunnen andere Rapid rijders weer hun voordeel mee doen.
 

polf

Senior Member
Misschien kan je een filmpje posten? (via Youtube, zijn ze bij Pon vast dol op als je daar een pakkende titel aan hangt)

Hoe meer info zoals bijv snelheid,soort weg,belading,etc) hoe beter de ideeën en mogelijk ook nog een oplossing.

Grtz Polf
 

om1

Senior Member
Neem aan hatchback en dus geen spaceback? Mijn spaceback heeft er iig geen last van.
 

staal

Actief lid
Mijn sedan heeft ook nergens last van, alleen als je achterin zit is er wel een dreunen merkbaar. Ik heb wel de binnenkant van de kofferklep voorzien van geluidsdempend materiaal wat te krijgen is bij de autoluidspreker-zaak.
 
Volgens mij heb ik gelezen dat de uitvoeringen met 17" velgen het probleem hebben.
Heb zelf een Spaceback met 16" velgen totaal geen enkel last van dreunen.
Vind het een heerlijk rijdende auto.
Jan Brandts heeft het dreunen opgelost.
Zie topic over het dreunen pagina 2.
Hij heeft de rubberblokken van de achterklep strakker gezet dus achterklep staat onder meer spanning al hij dicht is.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Gr
Wim
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Net als @delahaye herinner ik me ook een topic over dit probleem, maar weet alleen niet meer of dat topic nu over de Rapid of de Octavia III gaat. Ik kan me wel herinneren, dat het probleem zit, in hoe strak het kofferdeksel sluit, en sommige exemplaren hebben het wel andere exemplaren nauwelijks. De oplossing zit (volgens mijn geheugen) in het omdraaien van een paar afstandsrubbers, waardoor de kofferklep veel strakker sluit (en dus iets moeilijker dicht gaat) en niet meer kan bewegen. Misschien even kijken of het via de zoekfunctie is terug te vinden.

Edit: linkje naar topic met dit probleem en de oplossing.
 
Laatst bewerkt:

KaRoQ-2023

Actief lid
Recent ivm een korte vakantie de banden harder opgepompt. Na de vakantie weer leeg rijden en breunt het. Banden weer iets laten aflopen en probleem is weg/valt niet meer op (vRS combi/18"). Dus mss dit eens proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan