Rapid 1.0 TSI 95pk fabrieksupdate

Rien1960

Nieuw lid
Deze week komt mijn nieuwe wagen. Een Rapid Spaceback 1.0 TSI met 95 pk uit 2018. Ik overweeg om hem een fabrieksupdate te geven tot een vermogen van 115 pk bij VAG techniek. Nu lees ik dat in de modellen die dit vermogen al hebben af fabriek er een zesbak is ingebouwd.
De vraag is of het hebben van een vijfbak nadelig als ik hem deze OEM fabrieksupdate laat geven?
Iemand ervaringen met VAG en een antwoord op mijn vraag ? Bvd
 

CDK

Forumguru
Geen enkel probleem, de 6 bak is enkel voor een lager verbruik. Voor zo’n “upgrade” zit je prima bij Vagtechniek :jaja:
 

EdK

Forumguru
Heb een Fab 3 combi met een 5 bak en orgineel 95 Pk , maar na 3 weken in bezit kon ik bij VAG Techniek terecht op de fabrieks update waar jij over spreekt te laten plaatsen.

En verwacht geen wonderen tov een stage 1 tuning, maar met mijn 3 pitter is hij net ff sneller met optrekken als je dat nodig hebt met invoegen of inhalen en de boel rijd gewoon ff soepeler.

Ik kan het je echt aanraden om een net soepeler rijdende wagen te krijgen !
En met betrekking het verbruik merk je nagenoeg geen verschil !
 

laagvlieger

Forumguru
Update ... eigenlijk halen ze gewoon de begrenzing er af. Als je weet dat een 1.0 tsi 115pk in werkelijkheid 128 pk heeft dan is de fabrieksupdate een zeer goedkope maar efficiënte tuning.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Volgens mij is het gewoon een kwestie van andere (gelijk aan de fabrieksversie) software. In die zin m.i. dan ook gewoon een vorm van chiptuning. Dat die zich beperkt tot de waarden van de "hogere" versie die je kunt kopen, lijkt me niet relevant wat betreft de procedure.
 

EdK

Forumguru
Zover ik begrepen heb gaat Skoda maar tot 110Pk.
De polo is met deze motor ( 1,0 TSI 3pitter) er in een 115Pk uitvoering.
En die software die blazen ze in de Fabia's en dus ook in de Rapid...
In mijn geval met de 95Pk heb ik alleen trommels achter terwijl de 110Pk versie met schijven is uitgevoerd.
Maar die trommeltjes die kunnen die 115Pk makkelijk bijbenen, dus daar hoef je het niet voor te laten...
 

Rosinfield

† In Memoriam
In werkelijkheid ligt het vermogen praktisch altijd wat hoger. Ja ik had ook trommels op een Fabia 1.2 tsi met 110 pk getuned naar 140. Prima te doen hoor; als ik ze nu op mijn Polo had zou ik wat minder gerust zijn ;)
 

Rien1960

Nieuw lid
Ik ga voor de gewone fabrieksupdate. Gezien mijn rijstijl het verstandigste. Die extra pk tjes en koppel zijn voor mij het belangrijkste voor de zomervakantie. (volle auto...)
 
Bovenaan Onderaan