Rammelbak DSG

Omabus

Lid
1.0TSI 115pk benzine. Overall cumulatief gemiddelde sinds ik 'm heb ligt op ca. 1:16, maar het wil nogal eens flink uiteenlopen onder verschillende omstandigheden, zoals wel of geen caravan of fietsdrager met 2 e-bikes aan of op de haak, al of niet mijn 5,15m lange zeekajak(s) plus peddel(s) op het dak, snelweg of Provinciale wegen, etc.
.........
Ik rij ook meest op cruise control, laat hem ook uitrollen..zit op bijn 1:16 nu net 3900 km gereden, rij ik in de D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Omabus

Lid
...
Ik had een gemiddelde van tegen de 1 op 18 met de 1.0 115 pk (ook getuned). Met vnl snelwegkilometers op ruim de max snelheid. Was wel met een Fabia Combi en die is aerodynamisch uiteraard wel in het voordeel tegenover zo'n baksteen-stroomlijn
Dat is netjes, !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Gewicht, stroomlijn, rijstijl, soort ritten. Dat alles speelt een rol. 1 op 16 voor een Karoq met dit motortje lijkt me alleszins redelijk. Overigens kun je op Sprit Monitor makkelijk je verbruik bijhouden (en evt hier zichtbaar maken). ook kun je daar het gemiddeld verbruik en de spreiding daaromheen zien van anderen met een zelfde auto.
 

Omabus

Lid
Ik.hou het al jaren bij, zolang ik auto rijdt, 39 jaar ik weet dat is een tik....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Als je maar genoeg kilometers maakt en je rijstijl niet verandert, blijft het gemiddelde op gegeven moment zo goed als constant. Dan hoef je het dus ook eigenlijk niet meer bij te houden. Ben er in het verleden ook wel eens op dat moment mee gestopt. Maar het is een kleine moeite aan de andere kant.
 

Canon-Eye

Forumguru
Overigens kun je op Sprit Monitor makkelijk je verbruik bijhouden
Ik hou in een eigengebakken excelbestand veel meer bij dan alleen het verbruik (en dat al sinds de jaren 80, toen nog in Lotus123 :jaja:).

Het brandstofblad ziet er in huidige versie uit zoals hieronder. Ik vul alleen de velden onder de groene koppen in, de andere worden berekend.
Er zit nog een werkblad achter waarin alle andere uitgaven aan de auto worden vermeld, plus een overzichtsblad dat me de totale kosten per kalenderjaar levert, inclusief de afschrijving op basis van de (geschatte) actuele waarde op een bepaald moment.
20200207_kosten-Seat1.jpg

Over het nut ervan kun je natuurlijk van mening verschillen, maar ik vind het wel fijn om te weten waar ik aan toe ben.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Niet dat zo'n uitgebreide exercitie nou persé nodig is om te weten waar je aan toe bent natuurlijk. Overigens kun je dit via Spritmonitor ook allemaal bijhouden. Dan hebben anderen (daar en hier) er ook nog wat aan ;)
 
Bovenaan Onderaan