Rammel van links naar rechts

Onze nieuwe Citigo heeft een rammeltje onderin als we scherp van links naar rechts gaan. De rammel lijkt onder de stoel te zitten, maar lijkt ook een zwervend bestaan te lijden. Vandaag is de kachelunit eruit geweest, achter het schutbord gekeken, in de stalen pijp achter het dashboard gekeken en bij het hitteschild bij de uitlaat gekeken. De rammel zit er nog. Het geluid heeft iets weg van een lasnippeltje of een alu-ringetje dat heen en weer glijdt. Iemand die dit herkent of suggesties heeft? Ik haal de Citigo zo op bij de garage (anders staat ie er het hele weekend) en ga zelf wel even op mn kop op de achterbank hangen terwijl we slingerend heen en weer gaan. (reispilletje nemen denk ik... :sterretjes:)

Suggesties welkom!

Gr. Gerard
 

Antera

Donateur
Kan goed iets in je kokerbalk likken of is het misschien ergens in de deur. Misschien pas voor reparatie weg geweest en daarna erachter gekomen? Misschien ergens aan te herleiden
 

AndreM

Forumguru
Er is een topic gaande over wielbouten, heb ik ergens toevallig gelezen gisteren of vandaag! :pieker:

Heb je wel de goeie? :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
De stekkers onder de stoel al gecheckt? (voor o.a. stoelairbag) mogelijk dat daar een stekker loshangt of iets dergelijks.

Mijn suggestie schroef de stoel(-en) even los met rails en al. Begin met bijrijders stoel en ga dan rijden, dat moet sowieso de zoektocht vergemakkelijk, zeker met een 2e persoon op de achterbank die kan checken tijdens het rijden. Als er 1 persoon in de auto zit om te luisteren/zoeken, en één of meer personen schudden/deinen de auto van links naar rechts in de veren, hoor je het rammeltje dan ook?
 

Ronnie

Forumguru
Op de bodemplaat zitten 2 (L+R) holle dwarsbalken gelast om de voorstoelen te dragen,
en t.b.v. de stijfheid van de bodem.
Kijk eens onder de voorstoel (stoel helemaal naar achteren schuiven).
Goed mogelijk dat hier iets van links naar rechts en v.v. schuift........(moertje of zo)
 

AndreM

Forumguru
Wel jammer dat het nu is gevonden.

Je had wel een unieke auto, want de andere Citigo's hebben dat niet. ;)
Nu moet je luisteren naar tik-tak-tik-tak van je richting aanwijzer als je een bocht om gaat. :deuk:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan