Rammel(tje)/kraak(je) in dashboard

EdZ

Donateur
Geen idee of iemand anders dit ook heeft, maar er rammelt iets in het dashboard van mijn Karoq. Nou ja, "rammel", meer iets dat lijkt op twee stukken plastic die tegen elkaar schuiven. Ik heb het opbergvak in het midden er al uit, maar kan niet precies bepalen wat het geluid nu veroorzaakt. Met een endoscoop gekeken, maar het is niet echt iets dat los zit blijkbaar.
Als ik met m'n hand duw op het dashboard, rechts boven het opbergvak, halverwege het midden en rechts, dan hoor ik het ook. Soort gekraak. Ik word er gestoord van (ben allergisch voor rammeltjes en kraakjes). Ik heb er al eens stevig schuimrubber tussen de plastic luchtkanalen gepropt maar dat heeft geen effect. Opnemen van het geluid zal niet lukken, daar is het te zacht voor.

En terzijde, gewoon nieuwsgierig: naar het rooster voor de voorruitontwaseming lopen twee draadjes die in het midden zijn aangesloten. Iemand enig idee waar die voor zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

AussieSMagna

Nieuw lid
Ik had een soortgelijk iets en dacht ook echt dat het uit het Dashboard kwam, maar uiteindelijk bleek het rammeltje afkomstig te zijn uit een hele andere hoek namelijk de zonnebril die ‘rammelde’ in het zonnebrilvakje in het dak…
 

EdZ

Donateur
Nee, ik weet 100% zeker waar het ongeveer vandaan komt en dat is echt het dashboard. Ik kan het ook bij stilstand reproduceren door op het dashboard te duwen.
 

ertromp

Forumguru
Die draadjes kunnen aangesloten zijn op de zoninstraling sensor die zit op het midden van je dashboard vlak tegen de voorruit aan
 

ertromp

Forumguru
Dat is een sensor om de climatronic aan te sturen. Voor je lichten zit inderdaad bij de spiegel. Dit is wat anders en heeft met zon instraling te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: EdZ

Fmoon

Forumguru
Ik had een vervelend kraakje/geluidje en na lang zoeken bleek het de stelmotor te zijn van de airco, het tandwieltje was aan zijn einde gekomen. Maar u geeft aan het te horen als u ergens drukt dus dat zal dan wel wat anders zijn helaas. Ik kan er ook heel slecht tegen.
 

Elc

Nieuw lid
Ik heb er ook last van , als ik er zelf opdruk blijft het wel een tijdje weg na een tijdje speelt het weer op. Jammer genoeg
 
Bovenaan Onderaan