Rammel lv skoda rapid

Cordemooij

Nieuw lid
Hallo ik ben ook een Skoda rapid rijder en heb deze problemen ook. Zijn de problemen na vervangen van de steun weg gebleven?? Ik hoop het want dan ga ik ook een steun kopen. Word nu gevan dat gekraak me een koude motor.
 

Handige Harry

Forumguru
Hallo ik ben ook een Skoda rapid rijder en heb deze problemen ook. Zijn de problemen na vervangen van de steun weg gebleven?? Ik hoop het want dan ga ik ook een steun kopen. Word nu gevan dat gekraak me een koude motor.
@Cordemooij jazeker. Het gekraak is bij mij helemaal over en nooit meer iets gehoord na de vervanging.
Ik tuf weer vrolijk en zonder gerammel verder .
 

Okki

Donateur
@Cherry 1 misschien even een pagina terugbladeren?

versnellingsbaksteun V6RF199555H 61,37 euro ex,3 zeskantbouten met kraag VN 10246611 1,03 ex, 2 kraagbouten VWHT 001835 0,71 euro ex, let op steun is modificatie is met meer rubber gevuld,dit zijn orginele nummers, prijzen van eind 2016/QUOTE]

en als je nog een pagina terugbladerd, lees je dat voorstellen in Meet en greet gewaardeerd wordt

(die laatste tip is gratis)
 

SkodaJosh

Senior Member
Veel mensen met dit probleem blijkbaar maar tot nu toe na 5 jaar heb ik dit probleem vooralsnog niet.
 
Laatst bewerkt:

Handige Harry

Forumguru
Ik weet dat het al van 2017 geleden is maar kan je je nog herinneren waar die steun juist zit?
Kun je hier wat mee, hier kun je alles zien. Zal de link er bij doen : https://skoda.7zap.com/en/cz/rapid/rap/2013-740/1/199-199025/

Nummer 9 is het onderdeel wat ik heb vervangen.
7005207ec34156506ad5c452e681f47b.jpg
 
Laatst bewerkt:

Handige Harry

Forumguru
Bedankt. Ik gok dat je hem dan op de brug heb gezet om hieraan ge raken?
Nope, gewoon op de oprit. Een krik met een blok hout erbij om de bak iets op te beuren.
De bodemplaat er onder uit, en je kunt de krik met hout er onder zetten.

De rest is van boven te doen.
Alleen 1 bout zat muurvast en die hebben we met een verlengde sleutel los moeten krijgen.

Dat was eigenlijk het grootste probleem. De rest was redelijk simpel.
 

SkodaJosh

Senior Member
Tja als er zo moeilijk bij te komen is dan zal ik het ook maar aan een mechanieker overlaten voodat ik iets omzeep help. Zeker als de auto op blokken moet zetten.
 

Handige Harry

Forumguru
Tja als er zo moeilijk bij te komen is dan zal ik het ook maar aan een mechanieker overlaten voodat ik iets omzeep help. Zeker als de auto op blokken moet zetten.
De auto hoeft niet op blokken, je moet alleen de bak iets ondersteunen met een krik en een blok hout.
Anders staat alles onder spanning en krijg je de bouten nog moeilijker los en beschadig je misschien draad.
 
Bovenaan Onderaan