Rammel in versnellingsbak/koppeling

misterdj

Nieuw lid
hi! Ik ben de eigenaar van een Octavia Combi, 1.5 mHEV uit 2024.
Ben benieuwd of er andere rijders zijn die ook een rammelend geluid ervaren bij het langzaam rijden over klinkerwegen of hobbeltjes. De dealer zegt dat dit een “producteigenschap” is omdat een vergelijkbare auto die zij gereden hebben, dit ook heeft. Ik geloof dat niet. Ik kan mij niet voorstellen dat Škoda een auto met een dergelijk geluid op de markt zet. Wie kan mij verder iets vertellen hierover of heeft eenzelfde probleem of klacht?

misterdj

Nieuw lid
Als het een producteigenschap is dan zou je dit altijd al moeten hebben gehad toch? Is dat bij jou ook het geval?
Ik rij de auto sinds mid dit jaar. In de zomer (met raam open rijden, op camping, slechtere wegen in het buitenland) is het mij op gaan vallen en behoorlijk gaan irriteren.

hemi24

Forumguru
Ik zou niet al teveel aannemen en zelf kritische vragen blijven stellen.
Die dealer heeft jou eigenlijk al proberen af te wimpelen met “producteigenschap”; dus eigenlijk wil hij er geen moment meer in stoppen voor jou…

misterdj

Nieuw lid
Ik zou niet al teveel aannemen en zelf kritische vragen blijven stellen.
Die dealer heeft jou eigenlijk al proberen af te wimpelen met “producteigenschap”; dus eigenlijk wil hij er geen moment meer in stoppen voor jou…
Dat idee krijg ik ook! En maar afvragen waarom steeds meer mensen kiezen voor Chinese/Aziatische merken. De arrogantie die de VAG dealers laten zien is stuitend.

PizzaPieter

Donateur
Wat @hemi24 zegt. Zeker als je het vooral hoort als je raam open staat.

Probeer t eens op een w weggetje met slecht wegdek waar ook huizen staan of geparkeerde auto's met je raam open.

Hitteschild uitlaat, spatscherm remschijf, zoiets, lijkt niet onaannemelijk

"Meneer, mijn auto lekt olie, kijk hier, een hele plas"

"Da's een producteigenschap, meneer, kijk hier, er staat er nog een die olie lekt, zal wel horen"

Berghuis

Donateur
Dealer zou even een proefritje met jou moeten doen om duidelijk te krijgen waar het nu om gaat. Leuk dat een andere auto het ook heeft, maar dat weet je pas als ze ook met de auto hebben gereden.

Ik heb zelf met een probleem (heel ander probleem) ook tot 3 keer toe met een monteur (2 keer zelfde monteur) een proefrit gedaan en pas bij de laatste keer werd het probleem erkent en gaan ze wat aan doen. Bij de eerste keer zeiden ze ook dit een producteigenschap.

Bovenaan Onderaan