Ramen gaan spontaan open 's nachts als het regent

Skoda Wouter

Nieuw lid
Is het een bekend euvel dat de ramen van mijn Octavia van 2018 spontaan open kunnen gaan 's nachts tijdens een regenbui, dit is mij nu 3x overkomen en mijn dealer doet of niks van weten dit probleem. En nee het knopje van de afstands bediening heeft niet vast gezeten. de portieren zitten ook niet op slot als dit gebeurt.
 

Stuiver

Forumguru
Ik heb het twee keer gehad, en ik ben eigenlijk echt tot de conclusie gekomen dat de afstandsbediening in mijn broekzak klem zat met de telefoon of sleutel of telefoon…. of misschien wel mijn buik….
 

Japanese Power

Donateur
Herkenbaar feit. Heb het ook meerdere keren gehad en heb daarom het automatisch openen van de ramen uitgeschakeld. Op mijn Kodiaq stond ook wel eens de achterklep spontaan open om dezelfde oorzaak. En dat was nl. dat de sleutel klem zat in mijn broekzak…
 

EdK

Forumguru
@Japanese Power , @Stuiver slapen jullie met de afstandbediening in bed ?
TS heeft het over snachts en als het regent !!! :pieker:

Mag toch aannemen dat de sleutel dan beneden op trap of kastje in gang / kamer ligt dan....
 

Japanese Power

Donateur
Bij mij was het ook in veel gevallen in de nacht. Gebeurt ‘s avonds en ik sta niet elke avond als ik mijn bed instap nog even bij de auto om te kijken of alles dicht zit…
 

Stuiver

Forumguru
@Japanese Power neuj, dat niet, maar als ik voorover buk om de schoenen uit te trekken in de gang, kán de sleut el klem zitten, en is er bereik naar de Superb.
en ik kom er natuurlijk ‘s morgens pas achter dat de klep open staat, en de ramen ook…
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Hebben jullie de app niet waar je op kunt zien dat de deuren / klep niet gesloten zijn ?
Zelfs met de F4 heb ik dat ....
Maar goed denk dat er toch gezocht moet worden naar wat Antera al verkondigde....
 

Japanese Power

Donateur
Moet je als je naar bed gaat ook nog eens je app raadplegen of je ramen van je auto openslaan… vind ik wel wat ver gaan hoor Ed.
 

Japanese Power

Donateur
Maar bedenk ik me nu: bij tegen gaan ramen toch automatisch dicht als de regensensor regen detecteerd?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
is dat de nieuwe regen ?? :pieker:

Maar weet niet of het bij alle wagens ingesteld kan worden maar bij me Yeti was het inderdaad mogelijk om bij regen de ramen te sluiten.
Bij de Fab 3 was het weer niet mogelijk omdat de comfortmodule voor ramen hiervoor ontbrak als ik antera goed heb begrepen toen
Of het nu bij de F4 weer wel mogelijk is weet ik eigenlijk niet....
 

Eltjo

Forumguru
Het eerste wat ik instelde toen ik mijn VCDS kabel had was het sluiten van de ramen van de S2 als het regent.

En dan ren je jaren daarna naar buiten met de autosleutel om je ramen dicht te doen als het plots gaat regenen.
Ik had ze bewust open laten staan omdat mijn vrouw de geur van het opgebrachte leervet onprettig vond.
Maar de ramen waren netjes dicht.

Ik zou instellen dat de ramen dichtgaan bij regen, al is het maar om de ongewenste open actie teniet te doen.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij gingen alleen de ramen van mijn O2 RS PFL dicht naar aanleiding van regen op de sensor. De FL en de O3 al niet meer. Bij de Golf heb ik het niet meer geprobeerd.
 

eriktv

Forumguru
Op de S2 heb ik de optie ook, maar die heb ik via maxidot uitgezet. Bij-effect is namelijk dat elke nacht het rolgordijn van mijn panoramadak vanzelf dicht ging. En ik heb op het forum gelezen hoeveel reparatie van dat gordijn kost :pieker:
 

Eltjo

Forumguru
Begrijpelijk. Met de linker spiegel die dipt als je achteruit rijdt, heb ik dat ook wel eens gedacht. Maar af en toe mechaniek-gymnastiek kan ook geen kwaad. Maar dat is voor zo'n rolgordijn anders omdat het binnen zit en niet aan de elementen wordt blootgesteld.
Je kan voor open dak en ramen de opties apart instellen en kan je die voor het dak uit laten staan.
 
Bovenaan Onderaan