Ramen Enyaq gaan 's nachts spontaan 2/3 open

Guido PV

Nieuw lid
Bij mijn Skoda Enyaq 60 heb ik al 2x gehad dat 's morgens alle ramen van de auto ca. 1/3 open staan.
In de digitale handleiding van de Enyaq heb ik hier niets van terug gevonden.
Hoe kan dit? Wanneer worden de ramen open gestuurd?
Hebben meer Enyaq rijders dit ervaren?

Ik kan me voorstellen dat dit is geprogrammeerde na een aanrijding of ter water raken van de auto,
maar dan zou dat in het hoofdstuk veiligheid in de handleiding behoren te staan.
De auto stond beide keren binnen en aan de AC lader.
Het kan niets met wel of niet regenen te maken hebben.
Mijn afstandsbediening heeft geen knop om de ramen te bedienen.
Via de app kan ook niet, de service Deuren en verlichting is verlopen en niet meer te benaderen.
Bij andere type Skoda's heb ik ook gelezen dat de ramen spontaan open gaan, maar nog niet bij de Enyaq.
Is er wat tegen te doen?
 

Bijlagen

  • 1000021041.jpg
    1000021041.jpg
    295 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Klopt, als je de knop 'open' ingedrukt houdt gaan de ramen open. Heeft misschien één van je kids met de afstandsbediening gespeeld? Of had je m in een strakke broekzak zitten? Ik heb nu een tik om altijd ff in de app te kijken of ie gelockt is en of de ramen dicht zitten.
 
Laatst bewerkt:

Guido PV

Nieuw lid
Ik heb het uitgeprobeerd. Inderdaad als ik de knop open vast hou, gaan de ramen open en met de knop dicht vasthouden weer dicht.
Mogelijk idd per ongeluk langer op de knop open gedrukt.
Bedankt voor jullie reacties!
 

JJ te G

Donateur
Als nu blijkt dat het zich blijft herhalen: in mijn auto zat een stuurunit voor het open-dak en die module was defect. Het gevolg was dat het open-dak een eigen leven ging leiden en er soms andere gekke dingen gebeurden. Na vervanging van de module werkt alles naar behoren en is de Enyaq zowaar een fijne auto geworden.
 
Bovenaan Onderaan