Ramen automatisch sluiten bij regen

ErwinDS

Nieuw lid
Ik heb een Octavia iv uit 2021 een Duitse Style uitvoering dus met heel veel opties maar nu kwam ik er van de week achter dat mijn ramen en dus ook het dakraam niet automatisch sluit bij regen, nou had ik zoiets van dat zal toch een standaard functie zijn (in mijn vorige 2 Octavia's en alle VW's van mijn collegas zit het er standaard op) maar dat is schijnbaar twijfelachtig bij Octavia's uit 2021 sommige hebben het standaard wel en bij sommige kan het via Software geactiveerd worden en bij weer ander modellen kan het helemaal niet.

In de boordcomputer instellingen kan ik wel bij de ramen de Comfort instelling aanzetten maar meer ook niet.

Ik kan dus wel met de sleutel op afstand alle ramen en deuren sluiten/openen door de knop ingedrukt te houden en dat is inclusief het dakraam.

Is er een manier dat ik erachter kan komen of dit te activeren is op mijn auto.?

Rallye

Forumguru
Volgens mij kan dat al jaren niet meer. Ik weet dat het kon op mijn Octavia RS Combi PFL uit 2006, maar op de Octavia RS Combi FL uit 2012 kon dat al niet meer. Geen idee of dat specifiek Skoda is - mijn Golf GTI uit 2021 doet dit ook niet.

ErwinDS

Nieuw lid
Dankjewel voor je reply, mijn vorige Octavia's waren uit 2006 en 2009 die hadden het beide inderdaad wel.

En als ik het in Google gooi dan krijg ik inderdaad te zien dat het er standaard niet meer opzit/geactiveerd is vanwege batterij besparing en veiligheid máár ook dat het met OBDEleven aangezet zou kunnen worden.

"Enabling the Feature: Many Octavia owners use diagnostic tools like OBDeleven to unlock the "Automatic Rain Closing" menu, which then allows the windows and sunroof to shut if the sensor detects rain while the car is locked."

Vandaar mijn vraag kan het nog steeds aangezet worden.?

EdK

Forumguru
Tsja zou zeggen kijk eens op de site van @Antera of het mogelijk is !
Of contact hem en kan je meteen afspraak maken voor het instellen..

Bovenaan Onderaan