Rails Bagageafdekking los S2 Combi

MaxN

Donateur
Wij hebben sinds afgelopen zaterdag een S2 Combi uit 2011 in ons bezit.
In de mooie EBL uitvoering.

Alleen de begageafdekking schiet steeds los in de "gesloten" stand naar de "tussen" stand.
Nou viel mij op dat er speling zit op de rails in de zijkanten.
Deze kan ik bewegen en volgens mij horen deze vast te zitten??

Iemand een idee hoe ik deze makkelijk vast kan zetten/klikken??
Dit lukt me niet met de hand.

Nu schiet deze los waardoor het alarm ook af gaat, als de auto voor de deur staat. :cheer:
 

Skodasuperb2011

Actief lid
Ken het probleem, heb exact hetzelfde gehad. De geleiderails ligt dan los deze zit gelijmd en is niet "terug te klikken".
Mijn delaer heeft destijds het paneel losgehaald en de rails opnieuw gelijmd. Andere
optie is een geheel nieuw paneel met geleiderails!
 

MaxN

Donateur
Iemand ook een idee of dat paneel zeg los te maken is zonder te veel moeite of speciaal gereedschap.
 

Joske

Forumguru
Steun voor bagageruimte-afdekking uit- en inbouwen

Aanwijzing
De volgende beschrijving van de werkzaamheden heeft betrekking op het uit- en inbouwen van de steun voor de bagageruimteafdekking (hoedenplank) aan de linkerzijde. De andere zijde wordt in spiegelbeeld uit- en ingebouwd.
Uitbouwen:
– Bagageruimteafdekkap wegnemen → Hoofdstuk.
– Onderste doorvoerplaat van de veiligheidsgordel, achter, uitbouwen → Hoofdstuk.
– Rugleuning naar voren klappen.
– Bevestigingshaken uitbouwen → Hoofdstuk en de zijbekleding lostrekken.

– Bouten -1- losdraaien (2,5 Nm).
– Gordelgeleiding, achteraan uitbouwen → Hoofdstuk.
– De steun voor de bagageruimteafdekking -2- wegnemen.
– Veiligheidsgordel achter door de steun voor de bagegeruimteafdekking (hoedenplank) -2- trekken.
Inbouwen:
– Het monteren gebeurt in omgekeerde volgorde.

S70-0297.png
 

Joske

Forumguru
als je het ziet zitten om het zelf te doen wil ik de meer gedetailleerde handleiding ook wel maken en posten hier? :)
 

Joske

Forumguru
Zo, even wat dingen gebundeld in pdf-jes, ik heb er wat meer samen gezet omdat ik niet weet of je werkelijk alles moet loshalen wat er in de handleiding staat.
 

Bijlagen

  • bekleding D stijl uit en inbouwen S2 Combi.pdf
    26,2 KB · Weergaven: 41
  • montageoverzicht veiligheidsgordels achteraan S2 Combi.pdf
    63,8 KB · Weergaven: 22
  • montageoverzicht zijaribageenheid achter S2 Combi.pdf
    54,3 KB · Weergaven: 22
  • montageoverzicht zijbekleding kofferruimte S2 combi.pdf
    68 KB · Weergaven: 34

MaxN

Donateur
@MaxN Welke lijm hebben je gebruikt om de rails weer vast te krijgen ?

Geen bijzondere lijm om eerlijk te zijn.
Wel goed gekeken of deze geschikt was voor kunststoffen.
Bij mij overigens wel weer los gegaan, dus moet nog een keer.
Zorg dat het goed kan drogen en dat het klemming houdt.
Ik denk dat ik iets te snel ben geweest.
Nu ook een carport en garage om het te doen, destijds moest het "even snel" buiten.
 

berryd

Nieuw lid
@MaxN bedankt, dan ga ik het ook eens proberen met een soort kunststof lijm, de temperatuur is nu goed om het te gaan proberen. je hoort van me of het gelukt is en welke lijm ik gebruikt heb.
 

SuperBartje

Forumguru
je zou eens kunnen kijken of er op de kunststof delen een materiaal identificatie staat, dit staat vaak bij het merkteken en het onderdeel nummer op het onderdeel aan de binnenkant. Polypropyleen valt bijvoorbeeld redelijk te lijmen, Polyethyleen is eigenlijk nauwelijks te lijmen, alleen te lassen. Als je weet waarmee je te maken hebt weet je ook of en waarmee je kan plakken.

of misschien kan je er van de binnenkant af onzichtbaar op de zwaarst belaste plekken een kort schroefje in draaien om de boel bij elkaar te houden.
 
Bovenaan Onderaan