radio vervangen van een rns 513+amundsen naar een 513 rns zonder zwarte plug voor de anteene

Bij deze ff vraagje, mijn radio am513heeft geen antenne aansluiting (zwarte aansluitng0)waar haa; ik dan mij rdio omtvangst vandaan?

Omdat er geen 2e hands te krijgen was en de oudere versie alles had ,radio telefoon en navi. Dus ? Alles one maar mijn zwarte antenne kabel mist de aansluiting. Hoe kon de vorige eigenaar dan muziek horen?

Rallye

Forumguru
Een fotootje van de aansluiting van de RNS 315 resp. 310 zou kunnen helpen. Dan wordt wellicht beter duidelijk wat je zoekt.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Ik krijg de foto niet verzonden, maar het is een Rns 315 identiek aan die van mij alleen geen amundsen. Kwam uit een Fabia van daar speelde hij en ook de telefoon werkte, zelf is deze met navigatie.toen ik hem wilde inbouwen zag ik 2 witte aansluitingen met daanaast een blauwe aansluiting. Maar niet de zwarte aansluiting die wel op de amundsen + zit. toen ik mijn radio eruit nam en de zwarte draad van de zwarte aansluiting los maakte had ik geen radio meer????

hemi24

Forumguru
Wat bedoel je met de zwarte draad?
Je hebt toch een blauwe fakra stekker voor de GPS en een dubbele witte fakra stekker voor de antenne?
Enige zwarte is de quadlock aansluiting.

Bakkertje

Forumguru
Is het niet zo dat de rns315+ ingebouwde bluetooth heeft en de RNS315 niet?

Rallye

Forumguru
De eerste exemplaren van de RNS 315 hadden inderdaad (min of meer per ongeluk) Bluetooth als ik me de posts uit die tijd goed herinner.

Waarom krijg je de foto’s niet verzonden? Zijn ze te groot? App ze dan even naar jezelf en gebruik de geappte versie.

• Leuk
Zal morgen eens kijken , maar toen ik vanmijn rns 513 amundsen +de zwarte kabel ontkoppelde was ik wel mijn radio ontvangst kwijt dus iets zegt mij dat is de antenne kabel (zo ziet hij er ook uit) ?????

Bakkertje

Forumguru
@Paul 57 weet je zeker dat het een origineel toestel is?
Radio's van de Volkswagen Audi groep sturen 12v mee over de antenne kabel naar de dakantenne om de ingebouwde antenne versterker te voeden. Aftermarket radio's doen dat niet en dan heb je een zogenaamde fantoom voedingsadapter nodig om radio te kunnen ontvangen. Bijvoorbeeld:

• Leuk
Kijk het probleem is niet zo raar maar, al enkele hebben gereageerd dat de zwarte fakra voor de DAB is. Maar ik kan deze niet aansluiten omdat de rns die ik gekocht heb geen zwarte plug heeft en deze zorgt wel voor de radio ontvangst! Of moet ik hem op een andere plu steken . De dubbele witte en de blauwe plug kunnen er gewoon in,maar de zwarte niet . Toen ik uit mijn eigen radio was de ontvangst weg dus ik weet het echt niet

Tees

Donateur
Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je bij de nieuwe radio die zwarte stekker gewoon los laat? Als die inderdaad voor DAB is, dan zou het weinig uit moeten maken als die loshangt.

En aanvullend: maak eens wat fotos van de achterkant van je oude radio, je nieuwe en de stekkers die je hebt. Dat praat al een stuk makkelijker.

s-l400.jpg

Het gaat om de zwarte fakra plug links boven, bij de gewone rns 315 zit deze er niet !

Tees

Donateur
Die is dus inderdaad voor DAB.

Van linksboven tegen de klok in: DAB (zwart of groen), audio/video (zwart), 2x FM (wit), GPS (blauw) en de QuadLock (zwart) waar alle andere aansluitingen naar de auto in zitten (CAN, voeding, aarde, luidsprekers, telefoon/microfoon, etc).

Die DAB aansluiting zou je gewoon los moeten kunnen laten hangen. In jouw nieuwe unit zit dus duidelijk geen DAB. De RNS315 komt voor in versies met en zonder DAB, net als met en zonder Bluetooth. Meestal hebben ze wel de DAB aansluiting, maar is de DAB niet geactiveerd in de software.
Voor Bluetooth geldt dat ze soms wel, soms niet de hardware hebben, en zelfs als de hardware erin zit, deze niet altijd geactiveerd is. Als ik me goed herinner zijn types A en B met Bluetooth en C t/m E of F zonder. Schijnt niet aan de buitenkant zichtbaar te zijn welk type je hebt, om t makkelijk te maken...

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
@EdK Dat gaat natuurlijk alleen als je radio het wél ondersteunt en je geen antenne hebt. Hier is het precies andersom.

• Leuk
Bovenaan Onderaan