Radio upgrade naar RCD330

Omdat mijn oude Amundsen+ geen bluetooth had en een klein scherm heb ik een mooie kloon uit China laten overkomen.
Het het om de RCD330G Plus met Apple CarPlay ondersteuning, 6,5" scherm, bluetooth en geïntegreerde microfoon.
024E8F84-17C8-4CDA-BC0A-3949D1B233D5.jpeg
 
Leuk! Helaas geen DAB, maar wel mooi navigeren zo. Hoe bevalt de radio verder?
Bevalt erg goed, enig nadeel is dat er geen RDS en AF op zit, maar gezien ik voornamelijk naar Spotify luister voor mij geen probleem.
Radio luister ik via TuneIn via CarPlay, beter dan DAB ;)
 

BW83

Nieuw lid
Heb jij de 'gewone' rode verlichting of een Skoda-versie? En ook ondersteuning voor Android Auto? Ik ben zelf ook geïnteresseerd maar dan wel met Android Auto. Ben nog een beetje huiverig of het allemaal gaat werken. Heb je ook een linkje? Er zijn verschillende versies en aanbieders. Waar heb jij op gelet?

Hoe ervaar jij de geluidskwaliteit t.o.v. het Admundsen systeem?
 
Heb jij de 'gewone' rode verlichting of een Skoda-versie? En ook ondersteuning voor Android Auto? Ik ben zelf ook geïnteresseerd maar dan wel met Android Auto. Ben nog een beetje huiverig of het allemaal gaat werken. Heb je ook een linkje? Er zijn verschillende versies en aanbieders. Waar heb jij op gelet?

Hoe ervaar jij de geluidskwaliteit t.o.v. het Admundsen systeem?
Ik heb de Skoda versie. Hoe Android auto werkt geen idee, je mag wel eens kijken/proberen. Waar woon je ergens?
Vind het geluid iets beter dan de Amundsen.

Via diverse fora had ik begrepen dat je er eentje moet hebben van Aidu Auto ivm firmware updates.

Ik heb deze gekocht
http://s.aliexpress.com/6B7BVjya
 

BW83

Nieuw lid
Ik heb de Skoda versie. Hoe Android auto werkt geen idee, je mag wel eens kijken/proberen. Waar woon je ergens?
Vind het geluid iets beter dan de Amundsen.

Via diverse fora had ik begrepen dat je er eentje moet hebben van Aidu Auto ivm firmware updates.

Ik heb deze gekocht
http://s.aliexpress.com/6B7BVjya

Klinkt goed. Was het een beetje plug&play? Zijn de parkeersensoren en de klimaatinstellingen zichtbaar op het scherm?
Mijn Octavia2 komt uit 2011 dus dan heb je geen last van battery-draine heb ik begrepen. Had je nog extra kosten vanuit de douane?
 
Klinkt goed. Was het een beetje plug&play? Zijn de parkeersensoren en de klimaatinstellingen zichtbaar op het scherm?
Mijn Octavia2 komt uit 2011 dus dan heb je geen last van battery-draine heb ik begrepen. Had je nog extra kosten vanuit de douane?
Ja stekkers uit de oude, terug in de nieuwe en klaar .
Sensoren wel (zie foto) klimaat en alle andere dingen helaas niet, wel jammer maar mis ze niet.

Ziet er goed uit wat was de prijs?
Apparaat zelf €173, inclusief verzendkosten €200. Donderdag besteld, maandag bezorgd.
Geen extra douane kosten, verkoper had waarde op dacht ik €50 gezet.
 

Bijlagen

  • 2A7B0611-7A27-42F1-8215-2498FEF51D8C.jpeg
    2A7B0611-7A27-42F1-8215-2498FEF51D8C.jpeg
    915,7 KB · Weergaven: 122

Rallye

Forumguru
Dat is ook te hoog voor de Douane (max is €22,-). Dan ben je er gewoon niet uitgepikt, of men heeft vanuit Europa verzonden (ook gezien de beperkte bezorgtijd).

Wat bedoel je met “alle andere dingen” die niet zichtbaar zijn? Zichtbaar PDC is toch wel fijn.....
 
Dat is ook te hoog voor de Douane (max is €22,-). Dan ben je er gewoon niet uitgepikt, of men heeft vanuit Europa verzonden (ook gezien de beperkte bezorgtijd).

Wat bedoel je met “alle andere dingen” die niet zichtbaar zijn? Zichtbaar PDC is toch wel fijn.....
Dan heb ik geluk gehad met de douane
PDC, zie foto hierboven.
Dingen als temperatuur aanpassen, stand van de blazers verwarming zie je niet.
Zijn ze wel mee bezig.
 

Rallye

Forumguru
Dat is inderdaad wel jammer. Vandaar je keuze voor een versie met updates. Hoe krijg je die? Krijg je daar bericht van?
 
Hoi, Is het ook mogelijk om via firmware het logo te veranderen? Ik zie op marktplaats een aantal staan maar die zijn allemaal de VW versie. Nu vind ik rooie knopjes geen ramp maar zou het wel mooi vinden als ik Skoda logo gepresenteerd krijg ipv VW logo.
 

skipper79

Nieuw lid
@mdewals, heb je je firmware kunnen updaten met een skoda logo?

Ik heb ook een RCD330Plus aangeschaft en geplaats in mijn skoda fabia II. Het enige waar ik tegenaan loop is dat het volume op de stuurbediening (scroll-bediening) niet werkt; mute overigens wel. Overige knoppen werken nl wel. Iemand ervaring mee?
 

VAG-man

Forumguru
Even dit topic nieuw lezen inblazen.

Ik denk er over naar om ook een RCD330 te kopen. Echter dan een originele.
Wie weet op dit compatibel is met de soundsystem in een S2?
 

Timmer

Donateur
De RCD330's zijn originele headunits van VW ;)
Welke soundsystem betreft het hier? Een standaard setje speaker of...?
In theorie vervangt de radio je huidige radio, en sluit alles gewoon aan op een quadlock, dus blijft alles normaal werken.
Waar je moet op letten, je kan mogelijks van 2 fiches op de antenne naar 1 gaan, je hebt geen AF of TP of RDS, als je auto van voor een bepaald jaar is kan je nodig de CAN gateway moeten vernieuwen anders heb je mogelijks een battery drain.

dan zijn er nog de desay en noname versies.
Noname zijn de gegeerde, daar heb je meer opties mee ivm upgraden.
Voor meer info kan je op de RCD330 reddit kijken https://www.reddit.com/r/RCD_330/

ik had zelf een rcd330 noname E in men mk6 gti, deed carplay,android auto,... perfect, en je kon zelfs het bootscreen aanpassen (wel via een usb en even flashen), enkel de knopjes waren rood (vw kleur) ipv groen (skoda).

Ik ga deze unit normaal volgende week weer uit de golf halen en dan gaat deze de verkoop in :itwasntme:
 

VAG-man

Forumguru
Bedankt voor je uitgebreide reactie @Timmer.
Soundsystem in een S2 bestaat uit OEM 10-speakers met externe versterker. Ik twijfel eraan of deze radio dit ondersteunt.
 

Timmer

Donateur
Eerlijk, in skoda soundsystems ben ik niet thuis. Maar aangezien de meeste VAG-merken onderdelen delen, er was een gelijkaardig iets let de vw's en dynaudio.

het werkte, maar er waren veel tegenstrijdige en gemengde reacties over;

https://forums.vwvortex.com/showthread.php%3f8976905-Anyone-able-to-code-Dynaudio-for-the-RCD330&amp=1


Oh, en dit kan ik niet genoeg zeggen;
Koop NOOIT software of updates of ook maar iets van rcd330plus.com
Deze zijn op enkele forums 'ontmaskerd' als modders die niets nuttigs aanpassen (aanbrengen van watermerken met hun site op), en hzbben zelfs toegegeven bewust headunit gebricked te hebben omdat ze dachten dat iemand 'hun' software doorgaf...
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Inmiddels vele fora en tig verhalen gelezen. Inderdaad gemengde reacties. Ook genoeg verkopers die aangegeven dat het NIET werkt met dynaudio of soundsystem.
Ik waag het er toch niet op.
 
Bovenaan Onderaan