Radio Skoda fabia 2003

Nixer

Nieuw lid
Beste forum leden,

Mijn naam is Marnix en nieuw hier op dit forum. Ik kon zo snel niets vinden vinden over mijn vraag dus vandaar maar een nieuw topic...

Ik heb een Skoda Fabia 1.4 uit 2003 met een originele symphony high autoradio, Ik zou deze graag vervangen door een aftermarket radio met bluetooth, kan ik dit zonder problemen doen? (plug & play)of moet ik nog ergens anders rekening mee houden? (behalve het frame) ;)

Thanks alvast voor jullie moeite!!

Marnix
 

Cordoba

Forumguru
De afmetingen van de OEM radio's zijn net iets anders dan 1DIN, daarom heb je aparte afdekrandjes nodig om de gaten te vullen. Ik weet niet zeker of het opbergvakje onder de Symphony hetzelfde is als dat wat onder een 1DIN radio past.

Ik had in mijn 2003 Fabia een Alpine 153 BT met instelbare kleuren, zodat het matched bij de groene dashboardverlichting. Weet je of de Symphony via quadlock of via ISO-connectors is aangesloten? (mijn Fabia had geen Skoda radio, maar was af-fabriek voorbereid voor aftermarket radio)
 

Nixer

Nieuw lid
@Cordoba Thanks voor je reactie!! Als het goed is, is ie gewoon met ISO aangesloten. Als dat zo is en ik het juiste frame kan fixen, kan ik m dus gewoon zonder problemen installeren?
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij wel, kan zijn dat je nog een verloopje voor de antennekabel nodig hebt, maar dat stelt allemaal niet zo veel voor. Je kan ook zoeken waar op de sloop zo'n Fabia staat met aftermarket-radio: dan kun je daar de opvulrandjes van gebruiken. Handigste om een geschikte donorauto te vinden is de site schadeauto's: dan kun je via de foto's kijken welke auto mogelijk geschikt is.
 
Bovenaan Onderaan