Radio of media uitzetten

jpvds

Nieuw lid
Ik heb net een nieuwe superb combi L&K gekocht. Het lijkt me een prachtige wagen toe, maar er is een dingetje dat ik niet goed begrijp : het gebeurt dat ik de radio of de media (laten we zeggen : de muziek) wil afzetten, zonder het infotainment systeem te moeten afzetten. Voor zover ik het begrijp wordt het infotainment en de radio door dezelfde knop afgezet. Zie ik iets over het hoofd of is dat zo ?

jpvds

Nieuw lid
Sorry dat ik wat plompverloren kom binnenvallen. Op de Belgische site van Skoda bestaat zo een actief forum niet en ik was al wat blij dat ik mijn vraag kon stellen. Dat ik ze dan nog in het juiste subforum moest plaatsen, was me helemaal ontgaan. Wat er aan de hand is, is dit : in januari heb ik op het autosalon in Brussel een superb combi besteld en die is een tiental dagen geleden geleverd geworden. We zijn daar heel blij mee, en tot nu toe valt die super(b) goed mee. Alleen dit : in mijn vorige wagen, een Saab, kon ik de radio afzetten en de gps verder gebruiken. Ik vond dat wel handig, omdat ik met mijn 68 jaar niet atijd even vrolijk wordt van de hedendaagse muziek. Ik wou dus hetzelfde doen met het infotainment - Columbus dus -, maar het is me niet helemaal duidelijk. Het enige wat ik kan is de klank stilzetten, maar dat lijkt me toch niet helemaal je dàt te zijn.

Rallye

Forumguru
Klinkt wel of je dan krijgt wat je wilt: geen muziek maar wel navigatiemeldingen. Overigens kun je in die navigatie heel veel niet-moderne muziek stoppen (evt. met behulp van een "handig neefje").

jpvds

Nieuw lid
Je hebt me wat doen twijfelen en ik heb opnieuw de proef op de som genomen. Ik kan wel de klank regelen, ev. tot ik niets meer hoor, met de linker draaiknop. Wil ik de radio echt afzetten, dan zit er niets anders op dan deze knop in te duwen, waardoor meteen ook het infotainment systeem afgezet wordt. Ach ja, het is tenslotte maar een detail. De klank zelf is super, véél beter dan met de Saab.

leon-cupra

Forumguru
Is toch logisch dat als je op de aan/uit knop duwt, dat alles uit gaat. Navi, radio, telephoon, ...zit nl onder 1systeem. Dus gewoon volume afzetten en radio "werkt" niet meer.

Wss was dat de radio en navi in je Saab gescheiden systemen waren.

jpvds

Nieuw lid
Inderdaad, zo begrijp ik het ook. Misschien nog een restje nostalgie.. Bedankt voor de belangstelling en tot later nog eens !

Rallye

Forumguru
@jpvds Als je de radio zacht zet en vervolgens op de knop NAV drukt, zie je het radioscherm niet meer en hoor je de radio niet meer. Dat is toch wat je wilt?

Bovenaan Onderaan