radio is traag bij starten

RuJo

Lid
Octavia 2019 Columbus MM. Sinds kort een nieuw fenomeen. Na het starten duurt het zeker een minuut of langer, voordat de radio weer hoorbaar is op de laatst ingeschakelde DAB zender. Regelmatig komt de radio helemaal niet op, en moet ik eerst van zender wisselen en aan de volumeknoppen zitten voordat er iets gebeurt. Dit alles in de categorie 'irritant': natuurlijk zijn er veel ergere dingen, maar ik vind het altijd zo gek dat zo iets ineens optreedt., het is voor zover ik kan nagaan, echt 'zo maar' ontstaan. Het is niet gekomen na een update van Columbus of zo iets. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en hoe ik er van af kom?

Hier dezelfde frustratie! Octavia 2018, ook Columbus. Na starten weliswaar redelijk snel geluid van de laatst geluisterde zender, maar duurt zeker een minuut, voordat andere zenders gekozen kunnen worden. Vrij recent nog alle updates geïnstalleerd, maar geen verbetering.

EdK

Forumguru
Tsja in de tijd van de buizen radio's duurde het 2 minuten voor je geluid had op de FM
Dus die ene minuut is voor mij al een vooruitgang ....... :koffie:

Arjan1985

Forumguru
@Brookontour bedoel je nieuwste software versie van het besturingssysteem? Heb je dit zelf kunnen doen? Ik dacht dat alleen de man uit Den Haag en Breda dit konden.

@EdK ik heb helaas nooit een buizen radio of versterker gehad. Buizen zijn nog niet uit de mode trouwens. Wordt nog veel in de gitaar versterkers gebruikt. Wel prijzig.

EdK

Forumguru
Wij hebben nog één in de werkplaats staan, met een echt katteoog
Collega waar hij van is is er zo zuinig op dat hij maandelijks aan achterzijde open gaat en alle stof er uit word geblazen.
Begin volgend jaar gaat hij met pensioen en hij zit nog steeds in dubio of hij hem laat staan of dat hij hem toch mee naar huis neemt...

En zelfs de jonkies vinden het geluid wat eruit komt warmer dan uit een DAB+ radio...

Bovenaan Onderaan