Radio inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

P1234

Nieuw lid
Hi, vandaag geprobeerd een Pioneer DEH-P80MP radio/CD speler in mijn nieuwe fabia te bouwen, oftewel gewoon de stekkertjes aan elkaar geplugd, maar zodra ik de sleutel uit het contact haal verliest de radio al zijn instellingen!
Ik wordt er een beetje gek van! Weet iemand welke draad continu stroom levert of hoe ik het eea moet aansluiten?

Thanx alot!
 

richyk

Actief lid
Is heel simpel op te lossen ! Bij Pioneer moet je namelijk altijd de rode en de gele draad omdraaien. Dus rood op geel en geel op rood ! Probeer maar en je zult zien dat alles werkt !
 

Edwin

Lid
Sterker nog, de VAG auto's hebben standaard geel en rood omgedraaid (A4 en A7) (ook in de Octavia II met de CAN-bus verloop (eigen ervaring ...), zie ook 12 V Hifi. Het is dus niet de radio, maar de auto waar het niet standaard is. Oplossing is draden omdraaien als dit eenvoudig kan of anders een ISO-verloopplug.
 

richyk

Actief lid
Oh vandaar ! Ik heb in zowel een Leon als een VW Caddy een Pioneer gehad en dacht dus echt dat het aan de radio lag...
 

Dutch4x4

Senior Member
Valt me nog mee dat die radio's niet ontploffen als je de draden verkeerd om hebt. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Valt me nog mee dat die radio's niet ontploffen als je de draden verkeerd om hebt. /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

T is allebij 12 volt he... dus dat maakt niet uit, alleen krijgt de gele draad die continu stroom nodig heeft geen stroom wanneer hij er juist om vraagt... :S
 

Fabia

† In Memoriam
Wat voor boxen heb je? Zijn het de standaard boxen van Skoda? Ik wil zelf een andere autoradio aanschaffen en dan het liefst van Pioneer. Deze ziet er mooi uit en genoeg vermogen. Vraag me af of de standaard boxen dat aan kunnen.
 

P1234

Nieuw lid
Voorlopig nog de standaard van skoda, maar ben wel van plan twee of drieweg speakers met minimaal 100W vermogen in te bouwen (radio 4x60W).
Bij hoog volume begint nu het eea flink te brommen namelijk.

Succes! p.s. DEH-P80MP topradio!
 

superjef

Nieuw lid
ik krijg volgende week mn fabia combi en die heeft het skoda symphony met 8 boxen pakketje. Iemand ervaring met de kwaliteit hiervan (sound, volume)?
 

Michel

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: superjef</font><hr />

ik krijg volgende week mn fabia combi en die heeft het skoda symphony met 8 boxen pakketje. Iemand ervaring met de kwaliteit hiervan (sound, volume)?

[/ QUOTE ]

Mijn Fabia is eveneens uitgerust met de Skoda Symphony met 8 speakers en ik ben tevreden over de geluidskwaliteit. Mijn vorige Fabia had eveneens een Symphony radio, maar daarin had ik toen alleen maar de 4 speakers in de voordeuren. De extra 4 speakers die ik nu heb zijn wat mij betreft echt een verbetering, ook al zitten er twee van de vier wat verder naar achteren. Ze zitten namelijk naast het afdekscherm van de bagageruimte. Het geeft op die manier wel een wat ruimtelijker effect.
De kwaliteit van de speakers vind ik behoorlijk goed, zeker als ik het vergelijk met een aantal andere (duurdere) auto's met speakers af-fabriek.
De Symphony radio is niet direct goedkoop te noemen, maar het vormt wel een mooi geïntegreerd geheel met de auto.
Ik heb in ieder geval geen spijt van de installatie. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan