Radio geschakelde voeding

ronald_j

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik heb iemand gevraagd om voor mij een aftermarket radio in mijn Fabia te bouwen.
Nu geeft hij aan dat de auto geen geschakelde plus aanbied. Klopt dat?
Als dat zo is, waar kan ik die dan het beste vandaan halen?

Alvast bedankt.

Groet,

Ronald
 

ronald_j

Actief lid
Goed punt.
De vraag was eigenlijk waar in het zekeringkastje je de juiste geschakelde 12V zou vinden.
Hij moet inschakelen als het contactslot naar pos 1 gaat, en pas weer uitschakelen als de sleutel uit het slot getrokken wordt.
Nummertje 50 (START-STOP (DC/DC) transformer, radio) zou het kunnen zijn, maar ik weet niet of die geschakeld is. Het zou ook de vaste voeding kunnen zijn. Aangezien standaard geen geschakelde voeding meer is lijkt dat me waarschijnlijker.

Wat is een S-contact?
nummer 27 (telephone pre-installation) zou misschien kunnen. Of 50 (Daytime running lights/radio for vehicles with START-STOP)
 

ABruintje

Senior Member
Misschien domme vraag, maar kan je niet gewoon een verloop stekker kopen ?

Heb ik ook gedaan met mijn kenwood radio en werkt perfect.
 

ABruintje

Senior Member
Is zou het niet meer weten welke dat was.
Ik was toen naar Otosam Hoorn gegaan en die hebben het opgezocht.
Was wel ff zoeken want er blijkt een dubbele farka stekker in te zitten. De antenne heeft namelijk een ingebouwde versterker en die word gevoed door de tweede farka stekker.

Ik ff kijken of er een car audio zaak bij je in de buurt is, die kunnen dat zeker opzoeken en ook bestellen.
In Almere zit Audiovolt.

Edit: Dit was en is nog steeds mijn Fabia II met kenwood DNX520vbt
En ik bedoel dan een ISO verloop stekker.
 

ronald_j

Actief lid
Ja, dat deel is duidelijk. Maar in de connector is geen geschakelde 12V aanwezig. Dan krijg je die ook niet met een verloopje. Tenzij het iets slims doet. Met CAN bijvoorbeeld.
 

EdK

Forumguru
Bruintje volgens mij is het met jouw Kenwood net zoals bij mijn Zenec dat je vanuit de verloop stekker ook gewoon 2 voedingen constant aanbied aan de unit en dat één van die voedingen word gestuurd door de canbus.
En dit gebeurt eigenlijk ook bij de orginele Skoda units.

Daar de TS volgens mij een 1 Din radio er in gaat bouwen zal hij waarschijnlijk geen CANBus aansturing hebben en zal dus vanuit de zekeringbox een geschakelde 12V moeten creëren
 

ronald_j

Actief lid
Dan vind ik het doortrekken van een geschakelde +12V toch wat subtieler.
Ik heb begrepen dat je in je zekeringkastje een contactje erbij kan klikken om een extra groep te kunnen gebruiken.

Kan het zijn dat het verloopstuk in bijgevoegd plaatje deze contactjes heeft?
 

Bijlagen

  • verloopje.jpg
    verloopje.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 28
Bovenaan Onderaan