Radio gaat tijdens rijden spontaan harder

Brownies

Nieuw lid
Mijn radio gaat tijdens het rijden spontaan harder geluid afspelen. Dit probleem is al wat langer en kan zo een paar weken goed gaan en dan komt het weer terug. Vandaag zelfs tot 2 x toe spontaan de radio aan in de auto terwijl deze op de oprit geparkeerd staat en opslot is. Iemand een idee wat dit kan zijn? Gaat om een skoda octavia combi IV van 14 maanden oud.

Canon-Eye

Forumguru
Op zichzelf kan "vanzelf" harder en zachter spelen tijdens het rijden mogelijk worden verklaard uit een menu-instelling, die maakt dat het volume reageert op wisselingen in omgevingsgeluid. Had ik 2 auto's geleden ook, maar ik vond dat bloedirritant. Zelf het volume regelen met het rolletje op het stuur vind ik veel praktischer.

Of dit in jouw geval ook speelt zou ik zo niet weten - kwestie van alle menu's eens grondig doorscrollen. Maar het verklaart in elk geval niet dat de radio spontaan aanspringt terwijl de auto geparkeerd staat...

EdK

Forumguru
Zou zeggen gebruik de search even van het forum, er is hier al eerder over gesproken door leden !
En kijk eens in de meet en greet van het forum......

Bovenaan Onderaan