Radiator

Tees

Donateur
Goed schudden voor gebruik. Voeg de inhoud van een fles toe aan de radiator, rij ongeveer 30 minuten en laat het
koelsysteem leeglopen. Spoel met water en vul het koelsysteem opnieuw met de aanbevolen koelvloeistof.
Belangrijk: wees voorzichtig bij het openen van de radiateur of het koelsysteem: er kan hete koelvloeistof of stoom uit het
systeem ontsnappen!

Geen woord Chinees aan volgens mij?

Arjan1985

Forumguru
Wellicht goed om dat water te vervangen voor gedemineraliseerd water. Scheelt weer wat kalk.
En dat is het mooie van het forum en een hele avond struinen op het forum:
Deze tip kreeg ik nadat ik eergisteren vroeg om hulp voor wat je nu wilt gaan doen:

Tees

Donateur
Ik zou me die moeite besparen...de hoeveelheid kalk die achterblijft als je even met kraanwater doorspoelt en daarna de boel laat leeglopen is echt verwaarloosbaar. En grote kans dat die gewoon weer oplost in de koelvloeistof die je daarna gebruikt.
Wat wel een goed tip is, is om ook met water erin even de boel warm te laat worden. En dat wil je juist niet met gedemineraliseerd water doen, want dat is aardig corrosief, vooral als je t verwarmt.

Arjan1985

Forumguru
Kijk dat is nummer 5 deze week met een defecte kachel (mijzelf inclusief). En nummer 6 met een superb 3 las ik ook al ergens. Wellicht een apart topic kachel maken. (Sarcasme)
We kunnen die kachel radiators onderhand met staffelkorting gaan inslaan.

Arjan1985

Forumguru
Ja tell me. Ik baal ook. Want de kids zitten met een deken op de achter bank.
Je kunt je koelvloeistof spoelen volgens het stappen plan. Als er troep zit in je kachel radiator dan hoop je dat het los komt met spoelen
Je kunt je auto uit laten lezen bij de garage of niet nog steeds de stel motor blijft hangen etc.
Ze kunnen ook de temp aflezen dacht ik met uitlezen.
En anders die kachel radiator vervangen.

Bovenaan Onderaan