Radarverklikker Coyote V2 is uitgekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eergisteren heb ik in mijn Superb de nieuwste radarverklikker (legaal) Coyote V2 gemonteerd. Monteren is een zwaar woord want het zit met een simpele magneet op je dashboard geklikt.
De aanschaf van het apparaatje is 199,= en daarbij komt na 5 maanden een abonnement van 12 euro p/maand (incl. BTW)
Inderdaad een apparaatje waar je per maand voor moet betalen, maar altijd nog goedkoper dan de Stinger DSI.
Ik ben nu een paar dagen later en kan concluderen : top.
Dit is nou eindelijk eens een apparaat wat werkt en wat op een legale manier de mobiele- en vaste controles zal melden op je display.
Het bedrijf komt oorspronkelijk uit Belgie, maar in Nederland is hij sinds vorige week ook te koop en ik ben één van de gelukkige eigenaars.


article12035444.jpg
 

LenK

Forumguru
Als je ziet hoeveel andere auto navi en entertainment apparatuur in prijs is gezakt, dan is dit ding nog wel erg duur. Maar als je houdt van doortrappen dan heb je het zo terugbespaard natuurlijk.
 

Constant

Erelid
Voor net iets minder geld had je een bekend merk navigatiesysteem kunnen kopen met een online file-informatie en alle flitspalen van Europa inclusief mobiele controles.
 
Niets is minder waar.
Een online-navigatiesysteem heb ik getest van de bekende merken, maar helaas. De mobiele flitsers van onze grote vrienden kwamen niet aan bod. Ook de lasercontroles...helaas. Met dit systeem van Coyote is dat wél het geval omdat dit via een GPS én GSM kanaal gaat, waarbij de bezitters direct een melding aanmaken als ze iets signaleren. En dat is nou net wat niet kan bij een navigatiesysteem, ook niet online want er is niemand die binnen 1 minuut iets kan melden waaraan de achterliggers profijt hebben. Met dit systeem dus zeker wel.

Conclusie : inderdaad, voor minder geld loop je nog steeds een groot risico met een navigatiesysteem als je iets (of flink) te hard rijd.

elukkig had ik deze testen al gedaan voordat ik overging tot de aanschaf van dit apparaat. Persoonlijk vind ik dit de uitkomst !
 

quorumz

Actief lid
een bezitter maakt een melding? het apparaat ziet dat je een laser controle langs rijdt en upload die info naar het web zodat andere users dat weer op hun apparaat zien?
 

corsaar

Senior Member
Ja ik heb vroeger (voordat het verboden werd) ook
een verklikker gehad, bloed nerveus werd ik er van.
Tegenwoordig houd ik me redelijk aan de verkeersregels !
Werkt onspannend.
 

Skody

Actief lid
Toch niet naar aanleiding van een boete van onze vrolijke Zuiderburen hoop ik ? :-)
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zweer bij flitsservice. Via SMS, Email en TOMTOM (FlitsNAV applicatie) komt het gefilterd binnen. Ook een lijst met bekende flitslocaties zit in TOMTOM via flitspaal.nl.

Allemaal GRATIZ.

Vroeger had ik een echte detector die flitspalen en mobiele controles kon detecteren er zat ook een optie in voor lasercontroles.
 
Ja, de franstalige zuiderburen kunnen aardig flitsen vanuit de middenberm..... Je krijgt alleen de bekeuring nooit in de bus.
Maar goed, het werkt inderdaad als een soort club mensen die "online" hun melding doorzetten.
Dat betekend dus altijd een "up to date" systeem.
Als de mobiele flitsunit wordt weggehaald om 13:00 uur dan heb je in feite om 13:02 al de afmelding binnen.
Op alle andere apparaten ben je afhankelijk van mensen die SMS-en of e-mailen. Zelf heb ik hier ook aan gedacht echter ga ik niet onder het autorijden lopen SMS-en of e-mailen. Dat is gewoonweg te veel moeite. En juist omdat deze moeite door veel automobilisten niet word genomen (kijk naar mezelf in de praktijk) is het vrij verassend dat je tóch geflitst wordt.
Met dit apparaatje is het slechts 1 druk op het knopje en de melding is naar iedere gebruiker. En...actueel.
Uiteraard spot deze geen VROS wagens, maar als je een beetje bekend ben met de VROS-wagens, dan weet je echt wel of je bezoek van achteren krijgt. Kwestie van spiegelkijken.
Maar goed, het is geen apparaat om lukraak te scheuren, maar slechts een waarschuwingsapparaat wat de afgelopen week mij al veel betrouwbare meldingen heeft gegeven. Zo reed ik laatst op de A15 bij Ridderkerk (afslag H.I. Ambacht) en daar stonden de vrienden van het KLPD. Helaas was deze niet bekend bij Flitsservice..... maar wel op mijn nieuwe Coyote kastje. Ofwel.... dat zegt genoeg.
En uhhhh, alles wat GRATIZZZZ is.....

Kortom; ik ben supercontent met dit apparaatje en het is een aanwinst.
Op Youtube kwam ik dit filmpje tegen
 

vincefra

Actief lid
..... Je krijgt alleen de bekeuring nooit in de bus.

Pas toch maar op met dergelijke uitspraken ... Frankrijk heeft het laatste jaar akkoorden gemakt met gerechten van Belgie / Spanje / Nederland / Duitsland opdat deze landen de boete innen die opgelopen worden in Frankrijk ... dus dit jaar zal je hoogstwaarschijnlijk toch iets ontvangen hoor als je geflitst wordt ... (en omgekeerd bestaan de akkoorden ook).

Dat systeem zal tenandere in gans europa rustig aan standaard praktijk worden ... boetes zijn goede inkomste bronnen ...
 
Amai.... Da's niet geheel waar hé !
Bepaalde gedeeltes van Belgie hebben dit verdrag. Het Franstalige gedeelte absoluut niet. In Frankrijk hebben ze dit verdrag ook, echter werkt het niet, ondanks de afspraken die er liggen vanuit de EU.

En waar ligt dat nu aan ?
Wel, heel simpel : taalproblematiek. Je krijgt een boete uit Frankrijk op de mat. Stuur deze ongeopend terug met op de enveloppe de tekst : bewoner is vertrokken, adres onbekend.
Ik garandeer je voor 100% dat je NIETS meer hoort van deze bekeuring.
Daarnaast is de bewijslast voor flitsbekeuringen er moeilijk voor de buitenlandse politie. Niet voor niets staan de Fransen langs de weg zoveel te laseren. Te hard in Franksrijk is dan direct aan de kant en contant betalen. Ondanks het leuke EU-verdrag.
Het boetesysteem werkt redelijk vanuit Duitsland, maar goed, de kans dat je daar op de flitsbon gaat is erg klein gezien de snelheid die je daar mag rijden. Gelukkig ken ik aardig wat mensen uit deze wereld en ik kan je met recht verzekeren : zo vlekkeloos is de uitwisseling van bekeuringen niet tussen de EU-landen.
Kortom; het risico dat de bon op je mat valt kan klein zijn, en zal tevens moeilijk worden (qua proces, bewijslast, te naamstelling van het voertuig, bestuurdersbewijs) voor de buitenlandse politie.

Maar goed.... dat is nou juist de reden dat ik zo'n apparaatje heb gekocht.
 

vincefra

Actief lid
taalproblematiek ... je verstaat het niet goed wat ik vertel. Je krijgt geen franse boete, maar een boete gestuurd van Nederlands gerecht met betrekking op een bekeuring aangegaan in het buitenland (bvb. Frankrijk) ... dus taalproblematiek geld niet en beweren van verkeerd adres is ook al niet meer bruikbaar.
proces wordt gevoerd volgens gerecht van land van bestuurder, juist om de genoemde problemen te vermijden die je aan haalt ... dus wat vorig jaar wel echt aanwezig was is dit jaar iets minder waar.

Nu of de uitwisseling tussen gerecht van verschillende landen reeds optimaal werkt, dat weet ik niet en ik betwijfel het zelf. Maar als het door komt dan heb je wel uw eigen gerecht aan je been.

Frankrijk is ook meer en meer (versta versnelling van 500 km in het uur) flitsradars (met foto - digitaal - autoamtische computer verwerking - ...) aan het uitrollen ... en die krijg je sowieso doorgestuurd met bewijslast ... zou toch best iets voorzichtiger rijden moest ik u zijn ...

Een deel van familie woont in frankrijk en familie rijdt regelmatig over en weer ... we weten waar we over spreken ... is in één jaar snel verandert.
 

Constant

Erelid
Klopt niets van, ik weet uit eigen ervaring dat een bekend ander merk dit al jaren heeft in zeer goede kwaliteit. Ben je een spammer?
Niets is minder waar.
Een online-navigatiesysteem heb ik getest van de bekende merken, maar helaas. De mobiele flitsers van onze grote vrienden kwamen niet aan bod. Ook de lasercontroles...helaas. Met dit systeem van Coyote is dat wél het geval omdat dit via een GPS én GSM kanaal gaat, waarbij de bezitters direct een melding aanmaken als ze iets signaleren. En dat is nou net wat niet kan bij een navigatiesysteem, ook niet online want er is niemand die binnen 1 minuut iets kan melden waaraan de achterliggers profijt hebben. Met dit systeem dus zeker wel.

Conclusie : inderdaad, voor minder geld loop je nog steeds een groot risico met een navigatiesysteem als je iets (of flink) te hard rijd.

elukkig had ik deze testen al gedaan voordat ik overging tot de aanschaf van dit apparaat. Persoonlijk vind ik dit de uitkomst !
 

corsaar

Senior Member
Constant@ hoe bedoel je dat : Ben je een spammer .
Bedoel je dat hij preekt voor eigen parochie ?
 

Octavia_II

Actief lid
Klinkt allemaal een beetje als een "verborgen" reclame boodschap.....:ahum:

Efin, ik vind het apparaat toch iets te duur, ben tevreden met m'n "henkhenk" en de (europese) flitspaal locaties.

Groet,

Charlie
 
Terug "on-topic"

Beste mensen : het is slechts nieuws wat ik te melden had.
Doe er je voordeel mee als Skoda-Rijder (of niet) :xyxthumbs:
Ervaring leert !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan