Raammotor, regelunit en kabelboom

Wellicht een probleem waar jullie meer vanaf weten.
Ik heb sinds donderdag een Octavia Combi 1.8T en bij aankoop werkten de deuren rechtsachter en linksvoor niet met de afstandsbediening.
Zaterdag even naar Apeldoorn geweest bij deurslotreparatie.nl en de deur rechtsachter werkt weer zoals het hoort.
Linksvoor is een groter probleem.
De stekker die in de raammoter (en regelunit?!) zit is verroest en daarom maakt deze geen goed contact meer.
Ook is er een pin van die stekker afgebroken, linker rij, derde van onder IMG-20160625-WA0006.jpg


Nu is het advies/moet de raammoter, regelunit en het liefste ook kabelboom vervangen worden.
Nieuw is dit aan materiaal al 400 euro en via de sloop is er niet aan te komen omdat veel O1 hier last van hebben omdat de raammotor ondersteboven in de deur is geplaatst en het water dus de stekker in kan lopen.
In mijn zoektocht naar artikelnummers en wellicht via ebay iets in Duitsland ofzo te bestellen loop ik tegen een muur aan.
Kunnen jullie mij helpen aan artikelnummers of meer advies omtrent dit probleem?

Het slot is overigens volgens deurslotreparatie nog prima. Ik kan dan ook met de sleutel die deur gewoon open en de rest van de auto met de AB.
Het is wel zo dat de lichtverklikker niet werkt en de binnenverlichting ook niet bij het openen van de deur LV..

Vast bedankt voor jullie meedenken!
 

turboturbo

Forumguru
Een paar maanden geleden nog deze stekker los gehad bij de deur rechtsachter; die was zo goed als schoon. Dat er zomaar water in kan lopen is natuurlijk wel heel erg. Wat een domme constructiefout. Want inderdaad zit het mechanisme nog vóór het plastic dat vocht van buiten 'buiten de deur' moet houden.

Maar in mijn herinnering 'valt' de stekker over de aansluiting van het mechanisme heen, waardoor dat water toch in de eerste plek over de stekker zou moeten aflopen....?

Edit: op dit plaatje uit dit topic (http://www.skodaforum.nl/forum/i/raam-in-deur-gevallen.28538/#post-575206) valt goed te zien hoe de kabelaansluiting gemonteerd zit. In mijn herinnering zitten de tandjes (male) aan de motor kant, en zitten de gaatjes (female) aan de stekker:
DSC05945.jpg


Omdat bij mij een pinnetje van de stekker afgeknapt was tijdens het vele malen losmaken (tijdens het testen/repareren van het mechanisme) heb ik min of meer per ongeluk een 'dakje' gemaakt van duct-tape voor het water en geklemd met een ty-wrap:
44566-ac352d7c1642c6d50a2cd8dd603d8c1f.jpg
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Als er een pinnetje of iets is afgebroken dan heeft de stekker niet goed gesloten waardoior dit probleem is. ik moet zeggen ken meerdere O1's en die hebben toch geen last van dit probleem. Zou toch de sloperijen maar eens op gaan zoeken
 
Bovenaan Onderaan