Raammechanisme werkt alleen bij licht uit.

Pipopopo

Nieuw lid
Beste Forum leden.

Ik ben splinter nieuw hier op dit forum, dus zal ik mij eventjes voorstellen.

Mijn naam is Martin
Kom uit Wageningen,
BIJNA 32 jaartjes oud.
Heb nu 4 jaar een Skoda fabia benzine uit het jaar 2000 met 170000 km op de teller..

Ik heb dus een probleem, eigenlijk zelfs 2 problemen.

Probleem 1:

Zoals de titel al zegt werkt het elektrische raam mechanisme niet goed. Zoal bij de bestuurders kant als de passagiers kant. Nu ben ik bij een monteur geweest en die riep dat dit uiteraard onderzocht moest worden en zei dat eventueel de schakelaar kapot is of de kabelboom. Nu reed ik naar huis en wat bleek, als ik de verlichting aan zet van de auto doet het raammechanisme het niet en als de verlichting uit staat wel.
De monteur gebeld en die vond dit zeer merkwaardig. Althans hij heeft het nog nooit mee gemaakt.
Iemand enig idee welke richting ik of eventueel de monteur kan zoeken?

Vraag 2:

Mijn koelvloeistof lampje brand al ander half jaar, en heb ook hierbij vorig jaar de reservoir tankje vervangen. Helaas begon die na 1 week weer [bij het starten van de auto] te piepen en kwam het rode lampje weer terug. De monteur heeft er in die tijd een imitatie variant op geplaatst... Kan dit het probleem zijn dat het bv. geen originele variant is? Want wat hij vanmiddag heeft gedaan is de stekker er uitgetrokken en doorgelust met een kabeltje om te testen of tie niet weer piept. En yeppp, de piep komt niet terug.

Ik hoor graag van jullie of hier iemand ervaring mee heeft.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet,

Martin
 

verhulstr

Forumguru
Ik vrees er voor dat iemand aardig in je bedrading is bezig geweest als ik je verhaal zo lees....:banghead:
 

Cordoba

Forumguru
Dit klinkt alsof er iemand lukraak draden in de kabelboom heeft losgetrokken en die op de gok weer vast heeft gemaakt. Mijn vermoeden is dat ergens een massa en een 12V aansluiting zijn verwisseld. (een massadraad is altijd helemaal bruin). Meest voor de handliggende plekken om te zoeken: bij de koplampunits (misschien iemand met Xenon ofzo aan het prutsen geweest) of in het bestuurdersportier (misschien bezig geweest met andere speakers in de deuren). Andere optie is dat er met de verlichtingsschakelaar is geknutseld.

Idee: haal eens de stekkers van de koplampen los en eventueel de achterlichten, en kijk wat er dan gebeurt als je de ramen wil bedienen (met lichtschakelaar op 'aan')
 

Pipopopo

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties.
Ik rij er al een jaar mee zonder dat de auto ergens is geweest, en dit probleem is sinds een maand van toepassing.
Vorig jaar wel een nieuw raam mechanisme aan de passagiers kant er in laten zetten, die was gebroken.
Eigenlijk niet meer.
 

Bas Jansen

Senior Member
Welkom hier.
Het probleem met de ramen doet zich sinds een maand voor, daarvoor wel gewoon functionerende ramen gehad neem ik aan?
Misschien zelf iets aan de lampen veranderd sinds vorige maand?

Kan die van mij er eens naast zetten om te kijken of er dingen afwijken.
(Kom uit Doorwerth en werk in Wageningen ;))

Koelvloeistoflampje misschien een sensor van de thermostaat die defect is of dat deze open blijft staan?
 
Bovenaan Onderaan