Raammechaniek linksachter

Cordoba

Forumguru
Mijn ervaring, is dat het verwijderen van de bekleding het lastigste is, en als je geen handleiding hebt is het een kl#2%te klus. De eerste keer dat ik het gedaan heb (bij een eerdere auto), behoorlijk aan het klooien geweest om het raam los te krijgen van het oude mechanisme. Later bleek er achter het deurfolie een gat in het staal te zitten waarmee je precies bij de schroef van de raamklem kwam, maar ik heb mezelf dus in 7 bochten gewrongen, om het op een andere manier voor elkaar te krijgen.
 

Desperado

Forumguru
Stelde eigenlijk weinig voor. Ben alleen vergeten het bedieningskabeltje van de buitenhandgreep er weer aan te maken. Zag ik op de foto's :D Dus morgen nog even weer de bekleding een stukje loshalen.
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Ik had ook rustig gekeken, en kreeg het (op een minder makkelijke manier) ook binnen de beschikbare tijd voor elkaar. Probleem is dat die folies (bij auto's uit de vorige eeuw nog vrij algemeen) niet transparant zijn, en je wil ze ook niet verder losmaken dan nodig omdat ze snel scheuren en minder goed gaan plakken. Later bleek dus dat een paar cm boven het punt tot waar ik het folie had losgetrokken (van onder af) het bewuste gat zat, waardoor montage en demontage een fluitje van een cent was. Soms is met verstand en beleid te werk gaan, zonder volledige info veel sneller dan alle info verzamelen, en als je uitkijkt wat je doet, gaat het ook niet fout.
 

testuser1

Nieuw lid
Weet een van jullie of de motor in het raammechanisme vast zit met popnagels of met schroeven.
Het raammechanisme van beide voorportieren van mijn Octavia I uit 2004 zijn stuk en ik wil ze zelf gaan vervangen.

@Joske, tnx for the manual. (Daaruit blijkt dat het schroeven zijn, maar ik lees ook popnagels op internet)
 
Bovenaan Onderaan