Raam bestuurderskant hapert vaak

Ja als ik mijn geopende raam aan de bestuurderspartij dicht wil doen en de knop vasthoud gaat het raam weer automatisch voor de helft weer open.
Moet de knop bij het hoogste punt snel loslaten een heel gedoe.

En je hebt de ramen al ingeleerd?

Wellicht zoals iemand hier al aangaf, is er een weerstand waardoor het raam uit veiligheid weer open gaat?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Cordoba

Forumguru
@Ed13 Een raam dat terug opent terwijl je probeert om het te sluiten kan maar een paar oorzaken hebben:
- het raam loopt zwaar en de beveiliging denkt dat er iets/iemand klem zit tussen het raam (het raam opent dan als ik het goed heb typisch zo'n 10 cm vanaf het 'klempunt'
- op de één of andere manier is het inleren van het raam verloren gegaan, en moet het raam opnieuw ingeleerd worden
- wat ik ook al eens gelezen heb: kortsluiting bij de bedrading van de knopjes in het portier, waardoor eventjes de verbinding wordt gemaakt. In dat geval knopjes uit het portier halen, en de elektrische aansluiting kritisch bekijken (soms ligt daar bijvoorbeeld de bedrading over een halve cm bloot)
Mijn inschatting is dat je een ander probleem hebt dan Skodarenswoude.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13
Even een update:

Ramen een aantal keer opnieuw ingeleerd. Nu het een paar dagen relatief 'droog' weer is heb ik ineens nergens meer last van:pieker:
 

AdB

Senior Member
Ik las zojuist dit topic omdat ik ineens zelf soortgelijke problemen heb. Misschien een domme vraag maar wat wordt bedoeld met het INLEREN van het raam????
 

milanseegers

Forumguru
@AdB met inleren bedoelen ze dat door het raam een aantal keer het raam compleet omhoog en naar beneden te doen (door de knop vast te houden) de computer een idee krijgt van de maximale uiterste standen waarna de functie 'automatisch omhoog/omlaag' het doet. Met deze laatst genoemde functie kun je met een 'tik' op de knop het raam bedienen zonder de knop vast te blijven houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdB

AndreM

Forumguru
Inleren is niet zomaar naar boven en naar beneden.

Inleren is je raam helemaal naar beneden terwijl je de knop vasthoudt en dan nog 3 sec. vasthouden als het raam helemaal open is. Doe ditzelfde ook weer met het sluiten van het raam en ook dan weer 3 sec. vasthouden als het raam gesloten is.

Deze info heb ik van de garage meegekregen nadat mijn linker achter deur gedemonteerd was geweest en ik erachter kwam dat alle ramen niet meer open gingen met de afstandsbediening. Men was namelijk vergeten de ramen in te leren.

Zo simpel kan het zijn. :jaja: ze zeggen ook wel: Simply clever!
 
Bovenaan Onderaan