Columbus Pushmeldingen Fiscon Kufatec Basic+ icm iPhone

Mitico

Actief lid
Gisteren naar tevredenheid een BT kit in laten bouwen in mijn O2, maar loop nu toch tegen een aantal kleine dingetjes aan waarvan ik benieuwd ben of alle andere gebruikers hier ook last van hebben.

Het "probleem"

Verbinden van mijn iPhone 5 met de kit verloopt erg soepel en snel. Als ik dan naar de radio luister, DVD kijk, of muziek op de HD aan het afspelen ben, valt telkens het geluid weg als er een pushmelding op mijn telefoon binnenkomt (bijvoorbeeld een Whatsapp bericht).

De Columbus denkt dus dat het een inkomend telefoongesprek is, en mute dan tijdelijk even alles. Bijzonder irritant als je nogal wat van die meldingen ontvangt (FaceBook, Whatsapp, mail, enz.).

Is dit op de één of andere manier op te lossen? Instellingen, updates of andere ideeën zijn van harte welkom!
 

micky

Forumguru
Volgens mij is dit een eigenschap van de Fiscon, ik had deze ook in mijn A6 Allroad gezet en had dezelfde problemen, enige wat je kunt doen volgens mij is het profiel aanpassen dus dat hij bij dit soort berichten geen melding geeft, maar ik denk dat je hier ook niet op zit te wachten
 

Bakkertje

Forumguru
Hier is al eens eerder iets over geschreven hier op het forum. Wat ik nog kan herinneren kun je dit instellen in je iPhone.
De fiscon krijgt een signaal van je telefoon en wil daar op reageren (zoals ie dat ook zou doen als je gebeld wordt).
 

Darkside

Forumguru
Ik heb het ook met de M0Bridge.
ik heb daarom op mijn android toestel Audio Streaming uit gezet. Zo kan ik wel bellen. Maar wordt mijn muziek niet verstoord door berichten van WA, Hangouts, FB e.d.
Als ik dan een keer spotify of soundcloud wil gebruiken dan zet ik audio streaming in het BT profiel weer aan. En kan ik genieten van streaming audio.

Geen id of de originele carkit daar ook last van heeft. Ik zou haast zeggen van wel. je telefoon maakt immers geluid en dat wil hij over de speakers laten horen.
 

Mitico

Actief lid
Zojuist even contact opgenomen met electronic4cars en het is opgelost. De handeling die @Darkside aangeeft is inderdaad de juiste, en het is misschien handig voor de overige forumleden om te zien hoe je het uitschakelt.

ImageUploadedByTapatalk1410430127.325920.jpg ImageUploadedByTapatalk1410430136.766982.jpg ImageUploadedByTapatalk1410430147.554661.jpg ImageUploadedByTapatalk1410430155.279885.jpg
 

kansberg

Forumguru
Heb er met de Samsung S4 alleen last van als ik een afbeelding binnen krijg via whatsapp. Niet via FB, Twitter of andere media. Audio Streaming in Bluetooth staat aan.
 

Altos

Banned
Het selecteren van het dmv airplay gestuurde geluid zal alleen wel elke keer moeten gebeuren wanneer je instapt ben ik bang, dit is nl ook zo bij mijn Citigo met originele BT...als ze daar nog een oplossing voor bedenken ben ik helemaal blij.
 
Bovenaan Onderaan