Punten waar ik op moet letten bij aflevering?

zmen

Lid
Hallo mede forumleden

Binnenkort wordt mijn Fabia Combi 1.2TDI GL afgeleverd. Het wordt mijn eerste nieuwe auto die ik koop. Ik heb weinig tot geen verstand van auto's Daarom mijn vraag of iemand mij kan vertellen waar ik op moet letten bij aflevering? En zijn er nog zaken, die ik moet bespreken met de dealer?
 
Als het goed is begeleidt de dealer je op een juiste wijze bij het afhalen van je auto. Ik heb afgelopen zaterdag mijn GL opgehaald en eigenlijk het volgende gedaan:
- uitgebreid controleren of alle gekozen opties en accesoires zijn meegeleverd (je weet immers maar nooit...)
- samen met de verkoper een rondje om de auto lopen om te kijken of er geen beschadigingen opzitten (er kan immers tijdens het transport altijd wat gebeuren)
- vraag (als de verkoper dit niet uit zichzelf doet) om een uitgebreide uitleg over hoe alles werkt in de auto. Vraag maar raak zou ik zeggen, zo wilde ik weten hoe de motorklep open gaat, hoe je een lampje moet verwisselen, hoe het start stop systeem werkt, hoe de dagrijverlichting in en uitgeschakeld moet worden etc. etc. etc.
- controleer voor wegrijden of alles werkt. Dan doel ik op de sleutel met afstandbediening, je verlichting, de radio etc. En ook hier weer, vraag aan de verkoper of hij je het e.e.a. wil uitleggen!

Verder moet je vooral genieten van het ophalen van een nieuwe auto! Mochten er zaken niet goed zijn aan de auto, heb je immers altijd nog je garantie!
 

corsaar

Senior Member
@Zmen moeilijke vraag de enine waarneming is visueel deuk en krasvrij.
De uitleg moet je op je in laten werken en de rest komt vanzelf.
 

wanderer

Senior Member
en let op dat de wettelijk verplichte zaken in de auto aanwezig zijn (gevarendriehoek bijv) anders mag je helemaal de weg niet op...
 

PC-fre@k

Banned