Pssat met Sp'aakgeb'ek

Antera

Donateur
Even je navi updaten misschien een optie? En als we dan toch bezig zijn het systeem even updaten en kijken of het dan opgelost is. Kan dit beide voor je doen,
 
De navi-dame in mijn Passat (2017) heeft een licht spraakgebrek. Bij woorden eindigend op een 'r' spreekt ze die niet uit. Ik moet dus de 'A-vie' op, en op de A10 naar Watergraafsmee'.
Iemand hier ook ervaring mee in z'n VAG?
Heel herkenbaaj! Op mijn Amundsen is dit ook zo. Bijrijders vinden het meestal hilarisch, soms ronduit irritant. Zelf was ik op een bepaald moment wel klaar met "Watergraafmeej" (mijn afslag richting huis), te meer omdat de adviezen soms ook nogal merkwaardig zijn. Zo stuurde ze me keer 2 een auto-/snelweg af, om vervolgens de kruisende weg over te steken en dan de oprit naar de snelweg weej te nemen. Ik ben overgestapt op navigatie via Maps...
 

Canon-Eye

Forumguru
Zelf was ik op een bepaald moment wel klaar met "Watergraafmeej" (mijn afslag richting huis)
Ik heb de gesproken instructies alleen aanstaan in gebieden waar ik (nog) niet de weg weet, dus nooit op bekend terrein.
Hoor veel liever de radio...
 

EdK

Forumguru
Navi geluid staat in 99% van de tijd uit.
Heb het beeldscherm boven de versnellingspook die inzoomt en dan ook nog de pijlen tussen de tellers en tsja dat gaat PRIMA...
Radio erbij aan en genieten en niet ergeren aan een stem ...
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb geen plaatje van Baba kunnen vinden, maar 'mijn' plaatje komt toch echt uit Asterix.
Opmerkelijk: Baba wordt omschreven als een 'Afrikaan' en 'Hij is groot' en 'Hij kan de "r" niet uitspreken'.
Vraag is dan: Wie was er eerst?
Allebei verschenen voor t eerst in 1959, maar ik kan me goed voorstellen dat de piraten uit A&O een bewuste parodie waren op Roodbaard c.s.

Edit: even opgezocht:
"Om ze te tekenen, karikaturiseerde Uderzo, als eerbetoon aan hen, de karakters van de tekenfilmserie Barbe-Rouge , door Jean-Michel Charlier en Victor Hubinon, met de originele piraat en zijn bemanning. De namen van de bemanningsleden in Asterix zijn ook dezelfde als die in de originele strip."
Dus Roodbaard en Baba waren er eerder.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan